Intressant.
"Inledningsvis blir det Norwegian Reward och Strawberrys lojalitetsprogram som ingår i samarbetet men planen är att framöver inkludera fler ledande aktörer från hela Norden så att kunderna får ännu fler möjligheter att tjäna och använda poäng på. Det nya bolaget kommer redan från början att nå ut till en stor andel av hushållen i Norden.
– I dag erbjuder vi ett universum av spännande upplevelser och ett attraktivt lojalitetsprogram med fantastiska partners. Målet med Strawberry är att vi oftare ska vara mer relevanta för fler. När två bolag med en nordisk förankring och historia går ihop för att skapa en gemensam förmånsvaluta, är det helt i linje med vårt mål. Det kommer att bli en ”game changer” för medlemmar och gäster. I praktiken innebär det att alla i Norden får både bättre och fler möjligheter att tjäna och använda intjänade lojalitetspoäng på. Vi ser fram emot att påbörja resan tillsammans med Norwegian, säger Petter A. Stordalen, ägare och grundare av Strawberry (tidigare Nordic Choice Hotels."