Senaste nytt

Nordic Choice Hotels blir Strawberry

ptotheg

Medlem
NU verkar sidan uppe igen men det var ju trist att trippelkampanjen är över.... Får se om de förlänger den, misslyckades med att boka några nätter i går
pga. IT strulet
Förlängd du sa förlängd den va! ;) - Jo de adderar 24h till.

”Sa vi att du kunde boka fram till den 8 juni? Nejdå, vi förlänger erbjudandet med en hel dag – fram till den 9 juni – så får du lite extra tid till att bestämma dig för vart du vill resa.”
 

hco

Medlem
Jag kommer sakna möjligheten att boka Choice-rewards i Europa (spekulerar/förutsätter att det försvinner -- hoppas att jag har fel).

Har man plockat bort den igen? Blir bara omdirigerad till norden?


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Verkar vara försvunnen! Kan det vara så att den skall ersättas av presentkorten hos Preferred?

Hittar inte heller Choice Europa-bokningar längre.

Frågade Platinum-supporten i samband med ett annat ärende. Fick supersnabbt svar:

"Bonusnatt i europa er dessverre ikke tilgjengelig for øyeblikket, men skal komme tilbake, som vi vet per nå. Men når har vi dessverre ikke fått noen beskjed om enda."

Så vi får se!
 

rsimon

Medlem
Pressmeddelande 2023-06-27

Norwegian och Strawberry (tidigare Nordic Choice Hotels) etablerar gemensamt bolag som ger medlemmar i olika lojalitetsprogram betydligt fler valmöjligheter än idag. Bolaget kommer att skapa en gemensam förmånsvaluta och plattform där medlemmar kan tjäna och använda poäng över olika program. Norwegian och Strawberry kommer att äga lika mycket i det nya bolaget.

 

hco

Medlem
Pressmeddelande 2023-06-27

Norwegian och Strawberry (tidigare Nordic Choice Hotels) etablerar gemensamt bolag som ger medlemmar i olika lojalitetsprogram betydligt fler valmöjligheter än idag. Bolaget kommer att skapa en gemensam förmånsvaluta och plattform där medlemmar kan tjäna och använda poäng över olika program. Norwegian och Strawberry kommer att äga lika mycket i det nya bolaget.


Intressant.

"Inledningsvis blir det Norwegian Reward och Strawberrys lojalitetsprogram som ingår i samarbetet men planen är att framöver inkludera fler ledande aktörer från hela Norden så att kunderna får ännu fler möjligheter att tjäna och använda poäng på. Det nya bolaget kommer redan från början att nå ut till en stor andel av hushållen i Norden.

– I dag erbjuder vi ett universum av spännande upplevelser och ett attraktivt lojalitetsprogram med fantastiska partners. Målet med Strawberry är att vi oftare ska vara mer relevanta för fler. När två bolag med en nordisk förankring och historia går ihop för att skapa en gemensam förmånsvaluta, är det helt i linje med vårt mål. Det kommer att bli en ”game changer” för medlemmar och gäster. I praktiken innebär det att alla i Norden får både bättre och fler möjligheter att tjäna och använda intjänade lojalitetspoäng på. Vi ser fram emot att påbörja resan tillsammans med Norwegian, säger Petter A. Stordalen, ägare och grundare av Strawberry (tidigare Nordic Choice Hotels
."
 

Olle K

Medlem
Intressant.

"Inledningsvis blir det Norwegian Reward och Strawberrys lojalitetsprogram som ingår i samarbetet men planen är att framöver inkludera fler ledande aktörer från hela Norden så att kunderna får ännu fler möjligheter att tjäna och använda poäng på. Det nya bolaget kommer redan från början att nå ut till en stor andel av hushållen i Norden.

– I dag erbjuder vi ett universum av spännande upplevelser och ett attraktivt lojalitetsprogram med fantastiska partners. Målet med Strawberry är att vi oftare ska vara mer relevanta för fler. När två bolag med en nordisk förankring och historia går ihop för att skapa en gemensam förmånsvaluta, är det helt i linje med vårt mål. Det kommer att bli en ”game changer” för medlemmar och gäster. I praktiken innebär det att alla i Norden får både bättre och fler möjligheter att tjäna och använda intjänade lojalitetspoäng på. Vi ser fram emot att påbörja resan tillsammans med Norwegian, säger Petter A. Stordalen, ägare och grundare av Strawberry (tidigare Nordic Choice Hotels
."
Så någon mataffär som är sugen på lite BC kunder och vill gå med i detta samarbete?
 

intuition

Medlem
Det här verkar lovande, tycker jag. Jag kan absout tänka mig bränna NC poäng på Norwegian, tex.

Ännu roligare om mitt platinum började ge statusförmåner på Norwegian... Gratis väska och prio security hade inte suttit helt fel. Men det kan man ju bara drömma om, de verkar "bara" (inte så bara) vara ute efter att öka ekosystemet för att tjäna och använda poäng.


Fast... jag undrar vilken valuta det blir. För norwegian för ju med "cashpoints" som har ett direkt värde i pengar, Ska Strawberry börja med det försvinner väl de fasta priserna. Och det är ju inte så bra, det finns ju en del sweet-spots där.
 

mha321

Medlem
Spontan gissning är att det nog blir så att en poäng är värd x öre som resultat, och slut på de fasta priserna för rummen. Enklare att mixa programmen då, och Norwegian funkar ju redan så, och likaså är det dit de flesta andra hotellprogram går. Men tyvärr slut på sweet spots isåfall. Men flexibiliteten kanske väger upp det.
 
Spontan gissning är att det nog blir så att en poäng är värd x öre som resultat, och slut på de fasta priserna för rummen. Enklare att mixa programmen då, och Norwegian funkar ju redan så, och likaså är det dit de flesta andra hotellprogram går. Men tyvärr slut på sweet spots isåfall. Men flexibiliteten kanske väger upp det.

Intjäningen på Norweigen bank korten står dock inte alls i paritet till Strawberry.

På Norweigen Bank kortet kan du tjäna max 500kr/år som jag förstår det. 0,5% av max 100,000 sek spend. Någon får rätta mig om jag har fel.

Svårt att se att detta samarbete kommer bli en förbättring för mig, men jag skaffa ett öppet sinne.

Vem blir först att påpeka att jag är pessimistisk (igen)? :)
 
Toppen