Senaste nytt

Nordic Choice Hotels blir Strawberry

M.K

Medlem
Ja du är väl så gammal att du var med på den tiden då det begav sig.

Var det bäst villkor innan eller efter 1994?


Minns faktiskt inte men var det inte fram till ca 2008 vi gjorde bedruns med ständigt fina rumsuppgraderingar och ofta dubbla statuspoäng hos SAS med fönyad högsta status som resultat. 500-2000eb(basp)/natt var det va?

EBG betydde mer då som top tier med 90’(?) baspoäng som krav (gick väl ner i omgångar till dagens 45’) och därmed en mer exklusiv känsla i lounger mm.
 

Doctor-X

Medlem
Poänginflationen fortsätter. Fick ett riktat(?) mejl tidigare i vår om +7500 poäng på nästa bokning och de har nu ramlat in på tre av fyra bokningar. Snart kvalat åter till guld på poäng efter fem nätter sedan i maj…

Det måste varit riktat, jag fick aldrig något sånt Mail iaf. Men det har trillat in rätt mycket poäng nu eftersom det är dubbla via Strawberry MC och haft bra spend i utländsk valuta :)

Klar med EBD och mina 2st vouchers via AmEx Elite så blir nu fokus på Strawberry MC till juli ut.
 

Snafidafi

Medlem
Någon som har koll på hur det funkar med bonusnätter och hur man bär sig åt för att boka? Jag har inte lyckats hitta en enda tillgänglig natt än så länge. Någon som har en strategi för att boka?
 

palmen

Moderator
Någon som har koll på hur det funkar med bonusnätter och hur man bär sig åt för att boka? Jag har inte lyckats hitta en enda tillgänglig natt än så länge. Någon som har en strategi för att boka?
Bli Platinum så kan du alltid boka bonusnätter så länge det säljs rum.

Du behöver ha bra framförhållning, precis som med flyget, det mest attraktiva går åt fort. Att hitta något nu för i sommar så behöver man lite tur.
 

apknug

Medlem
Jag stämmer in i @Snafidafi fråga. Jag signade upp mig för att få 20 000 poäng och guld status.

Har bara Marriott (SPG) sedan tidigare där finns det "alltid" möjlighet att boka rum för poäng har jag blandat ihop poäng o bonus?

Skickat från min Lenovo TB-X606F via Tapatalk
 

FF#1

Medlem
Har du några poäng på kontot? Tillgång syns kanske inte annars, på många Clarions behöver du spenda 20’-25’ poäng för en natt.
Exakt man måste ha nog med poäng annar kommer det att det inte är tillgängligt.
Platinum och ringa och be de fixa ett rum är jäkla bra, har löst ett antal kniviga situationer för mig senaste åren.
 
Toppen