Senaste nytt

Nordic Choice Hotels blir Strawberry

@mha321 Varför stor risk? Spelar iof ingen roll för mig men skulle tro de tappar många kortkunder, och intäkter, med en sådan manöver.

Mer intressant är vilka olika kedjor det blir och poängkostnaden för mina favorithotell. Vissa hotell borde även byta kedja tycker jag. Gå ner från t ex Clarion till Quality eller vad de nu kommer heta.

Tänker också att kategorierna kommer att justeras.
Såg detta i veckan:
70B27DE2-421E-4363-A867-2B9B72E177F1.jpeg

Verkar som namnen på hotellen blir kvar (ett tag iaf - så någon form av överenskommelse måste finnas mellan Choice och Strawberry/NCC), jobbigt annars när man redan sannolikt beställt ny skylt, papperslappar, etc ;)

Jag har nu fått bekräftat att det inte blir några försämringar alls med programmet. Enbart lite positiva ändringar Ni får se den 22a maj ;-)
Hört ngt om NC Mastercard? Når Guld i början av juni med hjälp av 2 ”kort-nätter” och har bara bonusnätter bokade i juni.

Jag har nu fått bekräftat att det inte blir några försämringar alls med programmet. Enbart lite positiva ändringar Ni får se den 22a maj ;-)

Grymt,! Nu blev jag dock lite nyfiken ;) du behöver inte säga något specifikt, men gäller de positiva ändringarna samtliga eller är statusbaserat?

@Doctor-X Jag har lovat att inte sprida något specifikt innan den 22a men sammantaget blir det ett ännu lite trevligare program för alla medlemmar.

Jag tyckte det var på sin plats att informera er vänner ( med reservation givetvis, men mycket trovärdig info) att det inte blir en katastrof som vi sett med vissa andra hotellprogram utan tvärtom, lite bättre. :) Verkligen skönt det!

Last edited:
Toppen