Senaste nytt

Nordic Choice Hotels blir Strawberry

Det kommer vara "releasefest" i Stockholm som ligger uppöagt som facebook event och publikt.
Plats är Stockholm under stjärnorna, eller vad det heter, på taket till Hobo/At Six. Först till kvarn, lär ju bli galet mycket folk och kaos gissar jag på.

Det kommer vara "releasefest" i Stockholm som ligger uppöagt som facebook event och publikt.
Plats är Stockholm under stjärnorna, eller vad det heter, på taket till Hobo/At Six. Först till kvarn, lär ju bli galet mycket folk och kaos gissar jag på.

Vem kommer först och håller BC bordet? Som det ser ut i schemat just nu kan jag vara där tidigt!

Är anmäld till lotteriet.

Källa: e-post

”22 maj blir Nordic Choice Hotels Strawberry!

Mattias, vad innebär det kanske du undrar? Jo, namnet Nordic Choice Hotels kommer att försvinna från webben, appen och e-posts. Men vi försvinner inte! Vi tar bara på oss en ny dräkt och blir Strawberry!

Strawberry kommer att erbjuda ett stort urval av upplevelser. En portal som inte bara är för hotellbokningar, utan även ett stort spektrum av restauranger och barer, allt som finns av härliga span och relax, minnesvärda evenemang, arrangemang och partnerupplevelser, och inte minst; en rad förmåner för alla våra medlemmar.

För dig blir det bara fördelar att vinna på denna förvandling. Läs om varför vi blir Strawberry och vad du som medlem får ut av detta.

Innan du läser vidare vill vi därför försäkra dig som medlem om följande:
Ingenting händer med dina bonuspoäng – de förblir precis desamma
Inga av dina förmåner försvinner – de blir till och med ännu fler
Ingenting försvinner. Av något. Allt blir bara bättre – och mer

Nu kanske du drar en lättnadens suck, men du är säkert också nyfiken på vad som väntar när Nordic Choice Hotels försvinner från både appen, webbplatsen, de regelbundna mejlen du tar emot och ... egentligen överallt?

Så ... hur påverkar detta mitt medlemskap?
Som tidigare nämnt kommer ingenting att försvinna från ditt medlemskap. Med andra ord påverkar detta inte din medlemsnivå, dina bonuspoäng, dina förmåner, dina bokningar, och för nu kommer det heller inte att påverka våra hotellnamn eller hotellkedjor. Den andra chefen, VD Torgeir Silseth, säger så här om den nya eran och om medlemskapet:
– Nu går företaget in i en ny era som ska möta framtidens turism, och då måste vi skapa en ännu mer attraktiv lojalitetsklubb med produkter och erbjudanden anpassade till framtidens gäst. Samtidigt kommer vi att bygga vidare på kärnan i allt Nordic Choice Hotels står för, nämligen hållbarhet, mångfald och inkludering, att ge människor en chans och att kämpa mot utanförskap.
Och PS: Det är inte så att vi förlorar våra partners och härliga partnerförmåner bara för att vi byter namn – tvärtom!”

Last edited:
Med andra ord påverkar detta inte din medlemsnivå, dina bonuspoäng, dina förmåner, dina bokningar, och för nu kommer det heller inte att påverka våra hotellnamn eller hotellkedjor

Det var väl förväl.

Kanske kommet awards på europeiska Choice-hotell finnas kvar, för nu. Kul i så fall.

Dock ingenting explicit om att det inte blir en devalvering. Fortfarande orolig för att vara helt ärlig.

Intressant skrivelse om mastercard. Det enda de säger är att man fortfarande kommer få poäng. Inget om att "inget försvinner". Stor risk för att man åtminstone gör om hur de fria status nätterna tjänas in...

@mha321 Varför stor risk? Spelar iof ingen roll för mig men skulle tro de tappar många kortkunder, och intäkter, med en sådan manöver.

Mer intressant är vilka olika kedjor det blir och poängkostnaden för mina favorithotell. Vissa hotell borde även byta kedja tycker jag. Gå ner från t ex Clarion till Quality eller vad de nu kommer heta.

@mha321 Varför stor risk? Spelar iof ingen roll för mig men skulle tro de tappar många kortkunder, och intäkter, med en sådan manöver.

Mer intressant är vilka olika kedjor det blir och poängkostnaden för mina favorithotell. Vissa hotell borde även byta kedja tycker jag. Gå ner från t ex Clarion till Quality eller vad de nu kommer heta.

Mest för att de explicit säger att inget försvinner i resten av programmet, men inte där...

• Gilla
Reactions: hco
Ok, gärna för mig om de vill tjäna mindre pengar och vi som resultat får färre Plat. Mestadels folk med högsta statusnivå som faktiskt bor mycket på deras hotell. Bara bra det!

Källa: e-post

”22 maj blir Nordic Choice Hotels Strawberry!

Mattias, vad innebär det kanske du undrar? Jo, namnet Nordic Choice Hotels kommer att försvinna från webben, appen och e-posts. Men vi försvinner inte! Vi tar bara på oss en ny dräkt och blir Strawberry!

Strawberry kommer att erbjuda ett stort urval av upplevelser. En portal som inte bara är för hotellbokningar, utan även ett stort spektrum av restauranger och barer, allt som finns av härliga span och relax, minnesvärda evenemang, arrangemang och partnerupplevelser, och inte minst; en rad förmåner för alla våra medlemmar.

För dig blir det bara fördelar att vinna på denna förvandling. Läs om varför vi blir Strawberry och vad du som medlem får ut av detta.

Innan du läser vidare vill vi därför försäkra dig som medlem om följande:
Ingenting händer med dina bonuspoäng – de förblir precis desamma
Inga av dina förmåner försvinner – de blir till och med ännu fler
Ingenting försvinner. Av något. Allt blir bara bättre – och mer

Nu kanske du drar en lättnadens suck, men du är säkert också nyfiken på vad som väntar när Nordic Choice Hotels försvinner från både appen, webbplatsen, de regelbundna mejlen du tar emot och ... egentligen överallt?

Så ... hur påverkar detta mitt medlemskap?
Som tidigare nämnt kommer ingenting att försvinna från ditt medlemskap. Med andra ord påverkar detta inte din medlemsnivå, dina bonuspoäng, dina förmåner, dina bokningar, och för nu kommer det heller inte att påverka våra hotellnamn eller hotellkedjor. Den andra chefen, VD Torgeir Silseth, säger så här om den nya eran och om medlemskapet:
– Nu går företaget in i en ny era som ska möta framtidens turism, och då måste vi skapa en ännu mer attraktiv lojalitetsklubb med produkter och erbjudanden anpassade till framtidens gäst. Samtidigt kommer vi att bygga vidare på kärnan i allt Nordic Choice Hotels står för, nämligen hållbarhet, mångfald och inkludering, att ge människor en chans och att kämpa mot utanförskap.
Och PS: Det är inte så att vi förlorar våra partners och härliga partnerförmåner bara för att vi byter namn – tvärtom!”

Intressant läsning. Namnen på hotellen blir kvar skriver dom. Jag jobbar ju i Jönköping och kollade upp på det nya 15-våningarshotellt "Quality Match" igår och tänkte att skulle nog kosta en del att byta bokstäver högst upp. I och med att namnen blir kvar gissar jag att dom som tillhör "orginal" Choice kommer att kunna fortsätt boka hos Jordgubben, antagligen är den här gruppen marginell. Men frågan är om det blir ömsesidigt. Det dom skriver om kreditkortet skriker "enhancement". Ja du får fortfarande poäng, men frågan är om inte de 24:a bonusnätterna ryker? Dom nämns ju inte. Det hela känns lite som när Amex gjorde om bland sina förmåner. Är man poäng och statusjägare blir det sämre, hör man inte till den gruppen kan man tycka att det blir mera attraktivt. Men vi får se :D

Toppen