Senaste nytt

Ni som saknade statuspoäng från Amex Elite - Hur gick det sen?

The Sage

Medlem
Upptäckte just detta - att jag kanske gått miste om statuspoäng under en tid. Det här är senaste inlägget jag kan hitta där jag fått in 20 000 statuspoäng från Amex. Kan jag ha missat något, eller sipprar poängen in på ett annat sätt numera (eller borde det stå så här ungefär en gång per år)?

1707339888572.png
 

The Sage

Medlem
Ringde till Amex som sa att man fört över poäng i november både under 2022 och 2023. Ringde till SAS som sa att hon kunde se insättningarna och att de har räknats med, men att de inte syns i min lista. Men att jag kunde vara lugn över att de räknats in. Så jag får väl nöja mig så. Lite märkligt ändå. Får se om det dyker upp något framåt nästkommande november, annars blir det väl att ringa igen och dubbelkolla så allt är som det ska.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

MartinH

Medlem
Jag uppgraderade Premium till Elite i november 2023, statuspoängen kom inte. Vid chat med Amex för några veckor sedan sa det att poängen skulle överföras inom 5-7 dagar. Nu säger dom att poängen överförs i samband med autosweep i slutet av april... Tidigare har väl överföringen av statuspoängen inte haft nåt att göra med autosweep varje månad?
Jag har fått 2 vouchers och vill nedgradera till Premium, men om jag gör det nu så får jag inte statuspoängen, så jag är tvungen att behålla Elite längre än jag vill. Är det nån som vet om jag kan göra nåt åt detta?
 
Jag uppgraderade Premium till Elite i november 2023, statuspoängen kom inte. Vid chat med Amex för några veckor sedan sa det att poängen skulle överföras inom 5-7 dagar. Nu säger dom att poängen överförs i samband med autosweep i slutet av april... Tidigare har väl överföringen av statuspoängen inte haft nåt att göra med autosweep varje månad?
Jag har fått 2 vouchers och vill nedgradera till Premium, men om jag gör det nu så får jag inte statuspoängen, så jag är tvungen att behålla Elite längre än jag vill. Är det nån som vet om jag kan göra nåt åt detta?
Låter som de pratade om någon form av bonus i form av extrapoäng. Jag skulle höra av mig igen och istället för att fråga när de kommer säga att det blivit fel och de måste göra en manuell överföring av statuspoäng. För mig kunde de fixa det på någon dag.
 

AndersSt

Medlem
Jag noterade att mina 20000 statuspoäng inte kommit så jag skrev till Amex i chatten i dag och frågade. Svaret var att man försökt 2ggr för en månad sedan men SAS hade tydligen "rejectat" överföringen båda gångerna. Jag ska kontakta SAS på måndag, men man blir ju lite konfunderad...
 

infosky

Medlem
Jag noterade att mina 20000 statuspoäng inte kommit så jag skrev till Amex i chatten i dag och frågade. Svaret var att man försökt 2ggr för en månad sedan men SAS hade tydligen "rejectat" överföringen båda gångerna. Jag ska kontakta SAS på måndag, men man blir ju lite konfunderad...

Ring till Amex Sverige istället, de behöver registrera det manuellt.
 
Toppen