Senaste nytt

Ni som saknade statuspoäng från Amex Elite - Hur gick det sen?

Är det några här som har problem med de 20 000 baspoängen från Elitkortet som egentligen skulle fått de senare? Närmar mig mitt brytdatum och vill inte få dem på fel intjäningsår...
Jag är lite i samma situation och poängen är något sena jämfört med förra året. Jag ringde kundtjänst och frågade hur poängen låg till. Det blev full fart på kundtjänsten som skapade ett prioriterat ärende och började prata om kompensation. Jag är ännu ej oroad men när jag ställde frågan om allt var som det skulle så drog dom i stora larmhandtaget. Vi får väl se hur det slutar
 
Jag är lite i samma situation och poängen är något sena jämfört med förra året. Jag ringde kundtjänst och frågade hur poängen låg till. Det blev full fart på kundtjänsten som skapade ett prioriterat ärende och började prata om kompensation. Jag är ännu ej oroad men när jag ställde frågan om allt var som det skulle så drog dom i stora larmhandtaget. Vi får väl se hur det slutar
När är ditt brytdatum på Eurobonus och när brukade du få de 20 000 poängen tidigare är? Några mer som vill rapporteta?

Tex mig:

Intjäningsår: oktober-september
2022 fick jag statuspoängen: 3 okt
2023 fick jag statuspoängen: Inte fått än
 

infosky

Medlem
När är ditt brytdatum på Eurobonus och när brukade du få de 20 000 poängen tidigare är? Några mer som vill rapporteta?

Tex mig:

Intjäningsår: oktober-september
2022 fick jag statuspoängen: 3 okt
2023 fick jag statuspoängen: Inte fått än

Intjäningsår: Januari-februari
2022: 7 juli
2023: inte fått än, men såg att de hade försökt den 5 juli i poänglistan.
 
Ja, det är verkligen blandade svar från kundtjänst. Ringde förra veckan igen o då sa den personen att det tyvärr inte var löst som de trodde och nu hade de igen ingen aning när det skulle lösas. Den manuella lista man pratat om var tydligen bara för att hålla koll på ev. kompensation och hade inget med manuella överföringar att göra vilket alla pratat om tidigare. De komiska var att när jag skulle få mitt ärendenummer då jag inte fått det tidigare så bröts det. Ringde in igen o de första den personen sa var att allt ska vara löst haha. Fick ju då påtala det komiska i det hela när de säger precis tvärt emot varaandra inom loppet av 10min. Dock upptäckte denna person trots att det kollats tidigare att jag bara har ett namn på Amex o flera på SAS, trots att alla mina förnamn står på Amex faktura, o vet att det varit en anledning att vissa inte fått sina poäng. Så blir spännande att se om de kommer in nu här i början av veckan vilket sista personen sa. Har ju dock ingen större förhoppning med tanke på deras track record.

Precis som er kommer jag säga upp kortet när jag fått vouchern om de inte kan leverera poängen då anledningen var att ha statuspoöngen till att få guld. Lite bitter att jag inte la spend på mastercard istället sista veckorna då jag spenderat väldigt mycket pga. resa för då hade jag nog kunnat få guld den vägen istället.

Väldigt komiskt när man ringer idag igen o kommer fram till samma person som var den som bytte namnen förra vecka och som då sa att allting skulle lösa sig. Idag var svaret att de inte kan göra något pga det tekniska problemet blabla... först sa de att poäng skulle överföras samtidigt som autosweep men det vet vi alla är två skilda saker o när det påtalades så var det istället att det tekniska problemet gör att de inte kan testa skicka igen trots att namnen var bytta. Skyllde på SAS men att skicka poäng igen kan inte vara SAS fel, att poäng studsar kan däremot vara SAS fel. Det är ju lite komiskt hur man kan vara så dåliga på att lösa detta o inte ens kan försöka göra det.
 

gneken

Medlem
Väldigt komiskt när man ringer idag igen o kommer fram till samma person som var den som bytte namnen förra vecka och som då sa att allting skulle lösa sig. Idag var svaret att de inte kan göra något pga det tekniska problemet blabla... först sa de att poäng skulle överföras samtidigt som autosweep men det vet vi alla är två skilda saker o när det påtalades så var det istället att det tekniska problemet gör att de inte kan testa skicka igen trots att namnen var bytta. Skyllde på SAS men att skicka poäng igen kan inte vara SAS fel, att poäng studsar kan däremot vara SAS fel. Det är ju lite komiskt hur man kan vara så dåliga på att lösa detta o inte ens kan försöka göra det.
Rätt trist att de på kundtjänsten bara säger vissa saker ibland för att försöka få kunderna nöjda med falska förhoppningar. Utlovar kompensation i början men nu finns det inget som heter kompensation längre. Rätt komiskt att man betalar full kortavgift för detta men inte får allt man bör få.
 
Rätt trist att de på kundtjänsten bara säger vissa saker ibland för att försöka få kunderna nöjda med falska förhoppningar. Utlovar kompensation i början men nu finns det inget som heter kompensation längre. Rätt komiskt att man betalar full kortavgift för detta men inte får allt man bör få.
Det hade varit riktigt intressant att se bakom kulisserna i detta ärende o vad de verkligen är som är peoblemet. Borde ju verkligen gå att hitta en manuell lösning i samarbete med SAS på problemet kan man tycka. Okej att de skulle ta lite arbetstid men några sommarjobbare som fixar något manuellt borde ju kunna löst de tillfälligt kan man ju tycka. Även om det så klart inte är att föredra. Som sagt, hade varit kul att se bakom kulisserna.
 
Toppen