Senaste nytt

Ni med erfarenhet av att boka bonusresor med Miles & More

Senator

Moderator
Finns tyvärr en viss logik i detta, att man ser på points/miles som en "currency" eller betalningsmedel där man anpassar till samma dynamiska prissättning som det finns bland revenuebiljetter.

Min gissning är att detta är industry standard 2025, men det kräver systemstöd som inte alla har idag.
 

ELOS

Medlem
Frågan är hur detta påverkar awards utanför Lufthansa gruppen som bokad mef miles and more programmet.
 

Canadien

Medlem
Ja det är tur att det finns en tröghet i systemet mellan allianspartners, SAS lär inte ändra kostnaden för Lufthansa specifikt förrän det varit nya förhandlingar inom Star. Lufthansa kan ju dock likt Thai dra undan all awardinventory tills de fått ett avtal på plats om mer pengar för sina Awards. (För de som inte vet - T e x Eurobonus betalar cash för biljetten (extremt rabatterat) till LH när man bokar och reser på en Lufthansaaward med eurobonuspoäng)
 

ekf

Medlem
Lufthansa, Austrian och Swiss har introducerat något som heter Early Bird Flight Award, men det finns bara tillgängligt för resor i ekonomiklass:www.miles-and-more.com/row/en/program/flight-benefits/fly-and-save/early-bird.html
Även om man skulle vilja nyttja sina M&M-poäng på ekonomi, så är det lite knöligt att få till en resa med detta erbjudandet för oss nordbor... (kräver separata bokningar)

  • Only valid on non-stop flights with Lufthansa, SWISS, Austrian Airlines and Luxair
    • Fly from Frankfurt, Munich, Vienna, Zurich, Geneva or Luxembourg.
 

Johan Gott

Medlem
För några veckor sedan var det vidöppet med First awards på minst en av de dagliga SQ-flighterna SIN-PEK. Nu hittar jag inte en enda plats. Har någon av er lyckats se någon tillgänglighet?
 

Johan Gott

Medlem
För några veckor sedan var det vidöppet med First awards på minst en av de dagliga SQ-flighterna SIN-PEK. Nu hittar jag inte en enda plats. Har någon av er lyckats se någon tillgänglighet?

Jag kommenterar mig själv: Efter några sökningar på andra rutter hittar jag inte en enda awardplats tillgänglig på någon SQ-flight. Återstår att se om detta är tillfälligt eller om den fina möjligheten att boka Miles & More-awards på SQ-flyg (med väldigt låga skatter o avgifter) är borta för gott.
 
Jag har upplevt att Miles & More-söksidan inte alltid är pålitlig. Jag gjorde en massa sökningar och hittade knappt något alls, men dagen efter gick det betydligt bättre. Tyvärr minns jag inte de exakta stegen, men jag tror att det blev bättre av att köra incognito-läge och börja om på huvudsidan (dvs inte använda kalendern där man kan stega fram några dagar i taget). Jag har också sett att man får olika sökresultat beroende på om man söker enkelresa eller tur-och-retur (enkelresesökningar är att föredra, det kommer upp fler alternativ).
 
Toppen