Senaste nytt

Ni med erfarenhet av att boka bonusresor med Miles & More

Kimmen00

Medlem
Har en M&M award som sket sig under påsken till USA.. antingen omboka framåt i tiden (ombokningstid till aug 2020) och skulle vara ombokningsbart till april 2021, dock så fungerade mina awards bara 1 år från bokning dvs till dec 2020. Det eller pengar och poäng tillbaka.. Har ej bestämt än, tänkte boka om till höstresa..
 

majoren

Medlem
Skall i morgon avboka ännu en resa med LH. Hoppas det går lika bra som i början av april. Bokade då av en resa -M&M award - pga Crorona (tidtabellsändring). Pengarna var inne på mitt konto dagen därpå.
 
Jag har bokat en vanlig Miles & More award i businessclass (142000 miles t o r till Sydamerika). Vet någon om jag kan boka om den till ett annat resmål eller senarelägga resan och vad det i så fall kostar? Jag bokade resan i april 2020 och milsen för resan är utgångna (intjänade mer än 3 år sedan).
 

Senator

Moderator
Jag har bokat en vanlig Miles & More award i businessclass (142000 miles t o r till Sydamerika). Vet någon om jag kan boka om den till ett annat resmål eller senarelägga resan och vad det i så fall kostar? Jag bokade resan i april 2020 och milsen för resan är utgångna (intjänade mer än 3 år sedan).

I normala fall kostar det €40 eller €50 att ändra eller avboka så jag gissar att ändring av resmål eller senarelägga blir samma sak. Den andra frågan är svårare. Här behöver du nog ta kontakt med Lufthansa och fråga. Mitt egna googlande fick detta svar:
Miles & More in the time of Corona - What you need to know - HELP | Miles & More

Men det säger inte så mycket, så jag skulle ta kontakt via webformulär så du har det skriftligt.
 

jumbooze

Medlem
Kan man ändra en M&M award (datum) om de miles man har använt för att boka har förfallit?
Dvs tillåter man datumändringar utan att "göra refund" och "boka om" i vilket fall mina miles "dör"?

Vill gärna boka en resa idag istället för presentkort men tvivlar på att datum kommer att funka på grund av pandemi.
 

Johan Gott

Medlem
Kan man ändra en M&M award (datum) om de miles man har använt för att boka har förfallit?
Dvs tillåter man datumändringar utan att "göra refund" och "boka om" i vilket fall mina miles "dör"?

Vill gärna boka en resa idag istället för presentkort men tvivlar på att datum kommer att funka på grund av pandemi.

Jag vet inte svaret på din fråga men en fundering som dök upp är att du kanske skulle kunna skaffa kreditkortet från Resursbank som ger obegränsad giltighetstid på dina miles. Och sedan behålla kortet (och handla med det för en krona per månad) tills du eventuellt vill göra en ombokning.
 

jumbooze

Medlem
Jag vet inte svaret på din fråga men en fundering som dök upp är att du kanske skulle kunna skaffa kreditkortet från Resursbank som ger obegränsad giltighetstid på dina miles. Och sedan behålla kortet (och handla med det för en krona per månad) tills du eventuellt vill göra en ombokning.
Den var lite snygg lite chansning dock då man ej vet hur de ser på det att det var ett ”gap” på giltighetstid men helt klart en variant
 
Toppen