Senaste nytt

Ni med erfarenhet av att boka bonusresor med Miles & More

Peter_West

Medlem
Någon som vet om bokningar med Star Alliance (i detta fall Singapore Airlines) är av/ombokningsbara för avgift om 50€ såsom bokningar med Lufthansa?
 

Johan Gott

Medlem
Någon som vet om bokningar med Star Alliance (i detta fall Singapore Airlines) är av/ombokningsbara för avgift om 50€ såsom bokningar med Lufthansa?

Ja, det är de. Jag ringde dessutom och avbokade en award-resa inom 24 h och slapp då avgift helt och hållet.





mom.png
 

Johan Gott

Medlem
Är det någon som hittat bra tillgänglighet på First-resor på A380 från SIN? Jag har hittat mycket på sträckan SIN-AKL men skulle vilja åka någon annanstans. Jag sitter och söker på resor till Indien och Kina men hittar inte mycket. Jag ska fortsätta att finkamma A380-rutterna men tänkte kolla om någon av er redan hittat lediga awards på någon rutt?
 

Dr. Miles

Expert
Inlägg från: Avis (10k poängkampanjen) - hur många bokningar har ni gjort? | Sida 11 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Nu är vi OT, men tillåter verkligen M&M så mycket roligare routings då? Det går ju utmärkt att flyga med vilket *A-bolag som helst och betala med Eurobonuspoäng, så vem du flyger med har ju inte så stor betydelse.
Så fort man flyger via en tredjezon får man betala för "3 region award" så det blir kostsamt att boka bonusresor med mycket omväg på Miles & More.
 
Med vana från SAS så bokade jag upp ord-fra-got på LHs webb för att senare lägga till anslutningen till ORD när tillgänglighet dök upp. Men agenten jag talade med påstod att det inte var möjligt att ändra start-eller målflygplats utan att avboka (mot avgift) och sedermera boka upp på nytt om platserna möjligtvis fanns kvar.
Hade vederbörande agent rätt i detta?
Blev en skiplagged med AA istället...

Annan fråga; skatter och avgifter på LHs awardbokningar är ju milt sagt höga. Är det måhända som på United att med högre status så blir avgifterna lägre? Funderar på att köra star-flygen till Lufthansa istället för sas men award-avgifterna avskräcker en smula...
 

Senator

Moderator
Med vana från SAS så bokade jag upp ord-fra-got på LHs webb för att senare lägga till anslutningen till ORD när tillgänglighet dök upp. Men agenten jag talade med påstod att det inte var möjligt att ändra start-eller målflygplats utan att avboka (mot avgift) och sedermera boka upp på nytt om platserna möjligtvis fanns kvar.
Hade vederbörande agent rätt i detta?
Blev en skiplagged med AA istället...

Annan fråga; skatter och avgifter på LHs awardbokningar är ju milt sagt höga. Är det måhända som på United att med högre status så blir avgifterna lägre? Funderar på att köra star-flygen till Lufthansa istället för sas men award-avgifterna avskräcker en smula...

Avgifterna verkar vara väldigt variabla. T.ex. är Singapore Airlines väldigt bra prissatt. Men egna flygningar rätt dyra.

Kan också tycka €40 per ombokning är rätt saftigt.
 
  • Gilla
Reactions: pep
Toppen