Senaste nytt

Avis (10k poängkampanjen) - hur många bokningar har ni gjort?

Det är fortfarande väldigt snabba och billiga poäng om man håller sig till enklare resor. T o r ARN-EWR i Business med SAS för 4.200:- är svårslaget även om tillgängligheten på Awards kräver en del flexibilitet. (6 hyror a 700:- + boka med FlyPremium)
Jag har inte FlyPremium Mastercard och har inget behov att resa ut typ en tisdag och tillbaka en torsdag 16 dagar senare, vilket är det typiska mönstret för tillgänglighet för SAS longhaul bonusresor.
 

MrDollar

Medlem
Precis så jag räknar på det. Denna kampanj + fly premium högsta nivå är riktigt bra värde!

Det är fortfarande väldigt snabba och billiga poäng om man håller sig till enklare resor. T o r ARN-EWR i Business med SAS för 4.200:- är svårslaget även om tillgängligheten på Awards kräver en del flexibilitet. (6 hyror a 700:- + boka med FlyPremium)
 

Canadien

Medlem
Jag har inte FlyPremium Mastercard och har inget behov att resa ut typ en tisdag och tillbaka en torsdag 16 dagar senare, vilket är det typiska mönstret för tillgänglighet för SAS longhaul bonusresor.

Riktigt så illa tillgänglighet är det inte tycker jag, iallafall inte på New York, Chicago, Peking och Washington. Just nu är April, Maj och juni väldigt öppna.

Har du något bättre förslag på hur man spenderar 5-9 tusen SEK för att få en tor i Business till US/Asien ? Även med de nya reglerna så är det ju inte på något sätt omöjligt att boka även Star Alliance till dessa regioner.
 

agehall

Medlem
Planerar att avboka dem successivt (har hunnit utnyttja 4 stycken) pga av att SAS har stramat åt routingreglerna för awards.
Om du frågar mig tendarar du att överreagera på tok för fort på ändringar. När vi pratar bonuspoäng är det enda som är relevant hur reglerna ser ut när du faktiskt nyttjar poängen. SAS kan hinna ändra reglerna 3 gånger till innan det sker. Och egentligen är inte SAS regler på något sätt orimliga nu - det enda som är dåligt är att de ändrar reglerna utan att publicera vad som faktiskt gäller men det är ju inget nytt.
 
Har du något bättre förslag på hur man spenderar 5-9 tusen SEK för att få en tor i Business till US/Asien ? Även med de nya reglerna så är det ju inte på något sätt omöjligt att boka även Star Alliance till dessa regioner.
Ja, 150 000 SEK till Betalo (avgift: 2850 SEK utan prut) med Lufthansa Mastercard ger 37500 + 35000 Miles & More-miles och en
Meilenschnäppchen på det (där det finns tillgänglighet på attraktiva tider, till skillnad från SAS longhaul i businessclass). Eurobonus styrka har varit att man har kunnat boka roliga routings, går inte det så kan jag lika gärna flyga med Lufthansa.
 

agehall

Medlem
Nu är vi OT, men tillåter verkligen M&M så mycket roligare routings då? Det går ju utmärkt att flyga med vilket *A-bolag som helst och betala med Eurobonuspoäng, så vem du flyger med har ju inte så stor betydelse.
 

Canadien

Medlem
Ja, 150 000 SEK till Betalo (avgift: 2850 SEK utan prut) med Lufthansa Mastercard ger 37500 + 35000 Miles & More-miles och en
Meilenschnäppchen på det (där det finns tillgänglighet på attraktiva tider, till skillnad från SAS longhaul i businessclass). Eurobonus styrka har varit att man har kunnat boka roliga routings, går inte det så kan jag lika gärna flyga med Lufthansa.

Meilenschnäppchen är ju väldigt begränsade i när man kan resa och vart, inga roliga routings och dessutom funkar ju din metod bara en gång för att få de 35k bonusmilen. Visst har man bättre tillgänglighet på Lufthansas awards med M&M (drog själv in 180k M&M i höstas när de lanserade kortet) men på övrig Star alliance ger väl? Eurobonuspoäng ungefär samma tillgänglighet som M&M allt som oftast, Singapre Airlines är väl ett undantag, men på det stora hela.

Jag tycker fortfarande 11 hyror å 700:- är en väldigt bra deal för att få en Star Alliance business tor till USA/Mexico, ännu mer så eftersom jag ibland faktiskt behöver bilen.
 

palmen

Moderator
Nu har vi hamnat rejält off topic i denna tråd, fortsätt gärna diskussion om eurobonus och lufthansa bokningar i relevanta trådar eller skapa en ny tråd för att jämföra bargains mellan lufthansa och sas bonusprogram.

/Moderator
 
Toppen