Jag vill boka en Award med Air China (CPH-KIX) med miles and more i juli. Dessvärre visas bara Lufthansa flyg när man söker på hemsidan.
Jag ringde miles and more, men de hittade ingenting med Air China. De sa även att om det finns tillgänglighet hos Lufthansa group så visas inte andra alternativ (finns just nu tillgänglighet alla dagar hela Juli). Går det att söka award för Air China nånstans, utöver att gå via deras egna program?
Generellt, går det att söka Star alliance tillgänglighet utanför Lufthansa group med miles and more?
Awardfares visar inte Miles & More men visst, Aeroplan bör väl fungera här också.Använd Awardfares så kan du se det där. Eller kika med tex Air Canada som kanske visar?
Är det skatterna som gör att du hellre flyger Air China än Lufthansa?Jag vill boka en Award med Air China (CPH-KIX) med miles and more i juli. Dessvärre visas bara Lufthansa flyg när man söker på hemsidan.
Jag ringde miles and more, men de hittade ingenting med Air China. De sa även att om det finns tillgänglighet hos Lufthansa group så visas inte andra alternativ (finns just nu tillgänglighet alla dagar hela Juli). Går det att söka award för Air China nånstans, utöver att gå via deras egna program?
Generellt, går det att söka Star alliance tillgänglighet utanför Lufthansa group med miles and more?
Nej, De har bäst tid på dagen och kortast flyg dit. Sen har jag redan åkt Lufthansa C flera gånger innan och skulle vilja prova något nytt.Är det skatterna som gör att du hellre flyger Air China än Lufthansa?
Har möjligheten att boka First Flex Plus, dvs att betala skatterna med poäng, försvunnit för resor som innehåller en anslutning som inte har First, tex ARN-FRA. Eller har jag bara otur på de rutter jag söker, eller behöver de bokas via telefon?
Exempel på bilderna nedan är den 9 januari 2025.
Sökning ARN-MEX
![]()
Sökning på separata segment ARN-FRA, FRA-MEX
![]()
![]()