Senaste nytt

Ni med erfarenhet av att boka bonusresor med Miles & More

Har möjligheten att boka First Flex Plus, dvs att betala skatterna med poäng, försvunnit för resor som innehåller en anslutning som inte har First, tex ARN-FRA. Eller har jag bara otur på de rutter jag söker, eller behöver de bokas via telefon?

Exempel på bilderna nedan är den 9 januari 2025.

Sökning ARN-MEX
ed39725e6eb25bb0c3b8f39a5ac01124.jpg

Sökning på separata segment ARN-FRA, FRA-MEX

d3ace737645fe3b9bbdcb7aa45f61ffa.jpg

ec1752a96b3571fa1fb4e8409d593c4f.jpg

Jag vill boka en Award med Air China (CPH-KIX) med miles and more i juli. Dessvärre visas bara Lufthansa flyg när man söker på hemsidan.
Jag ringde miles and more, men de hittade ingenting med Air China. De sa även att om det finns tillgänglighet hos Lufthansa group så visas inte andra alternativ (finns just nu tillgänglighet alla dagar hela Juli). Går det att söka award för Air China nånstans, utöver att gå via deras egna program?

Generellt, går det att söka Star alliance tillgänglighet utanför Lufthansa group med miles and more?

Jag vill boka en Award med Air China (CPH-KIX) med miles and more i juli. Dessvärre visas bara Lufthansa flyg när man söker på hemsidan.
Jag ringde miles and more, men de hittade ingenting med Air China. De sa även att om det finns tillgänglighet hos Lufthansa group så visas inte andra alternativ (finns just nu tillgänglighet alla dagar hela Juli). Går det att söka award för Air China nånstans, utöver att gå via deras egna program?

Generellt, går det att söka Star alliance tillgänglighet utanför Lufthansa group med miles and more?

Använd Awardfares så kan du se det där. Eller kika med tex Air Canada som kanske visar?

Är det skatterna som gör att du hellre flyger Air China än Lufthansa?

Har möjligheten att boka First Flex Plus, dvs att betala skatterna med poäng, försvunnit för resor som innehåller en anslutning som inte har First, tex ARN-FRA. Eller har jag bara otur på de rutter jag söker, eller behöver de bokas via telefon?

Exempel på bilderna nedan är den 9 januari 2025.

Sökning ARN-MEX
ed39725e6eb25bb0c3b8f39a5ac01124.jpg

Sökning på separata segment ARN-FRA, FRA-MEX

d3ace737645fe3b9bbdcb7aa45f61ffa.jpg

ec1752a96b3571fa1fb4e8409d593c4f.jpg

1718203232822.png

Det funkar för mig iallafall.

Nu när Senatorstatusen är i hamn är det dags att börja sätta sprätt på poängen :) Har några funderingar som ni rutinerade M&M kanske kan svara på?

- Awardsearchen är inte helt 100, finns inget alternativ? Värt att ringa in för att se bättre tillgänglighet?

- Swiss F, ser i princip ingenting och inser att det kommer bli svårt men kanske någon som har tips/erfarenhet?

Tack

Jag har kanske letat dåligt, men inte hittat svaret. Jag har en miles and more bonusresa bokad för fyra personer. Nu ser det som om att två av passagerarna inte kan åka med och jag skulle vilja byta namn på dessa två biljetter till två nya personer. Är det möjligt? Är själv senator, men övriga är kastlösa.

Toppen