Senaste nytt

Ni med erfarenhet av att boka bonusresor med Miles & More

Jag har min Senator-status pga jobbet. Är dock förvånad av hur lite det hjälper när man ska leta award? Jag har som sagt aldrig bokat något för mina poäng men har gett mig in på allvar nu men är oerhört förvånad hur lite tillgänglighet det är. Det är ju sämre än SAS?
Har suttit och trålat i sökmotorn samt ringt in till Senator-linjen med absolut noll resultat. Varit flexibel med plus minus flera veckor/månader (Och ja, jag har kollat att det finns revenue-platser...)
Efter många år med SAS EB där man jagat LH F med märkliga regler så trodde jag att Senator-status tillsammans M&M skulle göra att man inom detta program skulle kunna boka ganska fritt?
Om inte LH vill släppa awardplatser ens till en sån som mig, är det då bara HON som gäller?

Jag har min Senator-status pga jobbet. Är dock förvånad av hur lite det hjälper när man ska leta award? Jag har som sagt aldrig bokat något för mina poäng men har gett mig in på allvar nu men är oerhört förvånad hur lite tillgänglighet det är. Det är ju sämre än SAS?
Har suttit och trålat i sökmotorn samt ringt in till Senator-linjen med absolut noll resultat. Varit flexibel med plus minus flera veckor/månader (Och ja, jag har kollat att det finns revenue-platser...)
Efter många år med SAS EB där man jagat LH F med märkliga regler så trodde jag att Senator-status tillsammans M&M skulle göra att man inom detta program skulle kunna boka ganska fritt?
Om inte LH vill släppa awardplatser ens till en sån som mig, är det då bara HON som gäller?
Antal senatorer i Skandinavien ökade väl ganska rejält under förra årets matchningskampanj, och nu ska alla dessa förbruka sina poäng.

Antal senatorer i Skandinavien ökade väl ganska rejält under förra årets matchningskampanj, och nu ska alla dessa förbruka sina poäng.
Jag håller med om att antal statusinnehavare ökade rejält, men hur många av dessa sitter på tillräckligt många poäng för en M&M award i business/first? Svenska kreditkortet las ju när pga det bara var några hundra medlemmar. Klart man kan köpa sig poängen, men det är nog en liten skära som håller på med det.

Jag håller med om att antal statusinnehavare ökade rejält, men hur många av dessa sitter på tillräckligt många poäng för en M&M award i business/first? Svenska kreditkortet las ju när pga det bara var några hundra medlemmar. Klart man kan köpa sig poängen, men det är nog en liten skära som håller på med det.
Förutom att man tjänade poäng på de 6 flygningarna så delades det ut 2 upgrade vouchers till alla.

Jag tror att de ganska stora försämringar(”enhancements”) som införs 3:e juni spelar en roll för tillgängligheten just nu.

Gissar på att en avsevärd del av alla Miles and Mores medlemmar har tittat på att bränna sina Miles och boka awards innan devalveringen 3:e juni. Med resultat att tillgängligt award space f.n. är bokat till betydligt större grad än normalt.

Satt o trålade under helgen till västkusten USA (LAX, SFO, DEN) från CPH och i princip samtliga LH-flighter är borttagna och det enda som syns är en del Austrian, LOT, UA samt Swiss. Jag tittade fram tom Jan 2026.

Det verkar som om LH aktivt valt att ta bort sina egna flyg i förtid innan ändringen slår igenom. Fult tycker jag.

I vissa fall korrelerade jag med revenue-biljetter och såg att det var gott om plats i samtliga klasser...

Bäst värde tycker jag personligen Ethopian har ofta.
Tex.
52500 Poäng för 2 med Companion ticket till Dubai är ruggigt bra värde. Speciellt som skatterna bara är några hundra sek per person.

Finns ju massor av C+F under juni-sept till diverse destinationer i USA, IAD, DEN, ORD, EWR.. har kollat sen april på bra datum. Har massa mm-poäng att bränna av.

Verkar som om Östkusten verkar betydligt lättare. Kanske man ska försöka ta sig dit först och sen till Västkusten?

Har en datapunkt till och det är att verkar som om ett av problemen är flaskhalsen är CPH-Europa, dvs direktflyg FRA/MUC - SAN/LAX/SFO verkar det finnas en smula mer tillgänglighet.

Blir till att tråla en del i helgen...

Toppen