Senaste nytt

Nedgradering från First till Business på Emirates

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu får ni komma med synpunkter på Emirstes svar. Jag påtalade o begärde kompensation av 75% räknat på hela biljettpriset. Får detta svar fortfarande från dem.

I refer to your email message of 9 January.
*
I regret to learn that you remain disappointed with our response.
*
May I reiterate that you were aware of the downgrade prior to commencement of your journey and were given the option of rebooking your travel in First class on the first available flight.
*
I note that you elected to travel in Business class on the Stockholm/Dubai route and that you travelled in First class on your onward flights, and as such, you are not entitled to compensation for those flights.
*
On this occasion, we have offered to reimburse 75% of the fare paid on your ticket for the Stockholm/Dubai segment of your itinerary which amounts to SEK 3470.00.
*
If the above is acceptable to you, please complete the Payment Form, forwarded in my previous correspondence.
*
Regrettably we are unable to improve on our offer.
*
Once again, we sincerely regret the inconvenience experienced and thank you for allowing us to explain our position.
*
Yours sincerely,
*
Fereshta Al Awadhi
Customer Affairs Manager

Är det dags att ta detta vidare till ARN nu? De tog dem en vecka att svara på mitt förra mail....

Då gör vi så! I lagtexten står en liten not efter delen om downgrade i en sector flight med bokstäverna NEB. Vad betyder dessa? Får sätta mig imorgon o skriva en hel del till ARN.

Fick idag erbjudande från Emirates att få 32500 miles för min nedgradering. Detta skulle då enligt henne räcka för att uppgradera mig one way på linjen ARN-DXB från antingen ekonomi -> business eller business -> first.

Jag kände inte att de är i linje vad jag ville ha i ersättning.

Du borde jukunna få mer miles kan man ju tycka. Som jämförelse så betalar ju BA ut 50.000 avios om du får sitta i den gamla First-kabinen, alltså man är inte ens nedgraderad utan man får en sämre F bara.

Fick idag erbjudande från Emirates att få 32500 miles för min nedgradering. Detta skulle då enligt henne räcka för att uppgradera mig one way på linjen ARN-DXB från antingen ekonomi -> business eller business -> first.

Jag kände inte att de är i linje vad jag ville ha i ersättning.

Mente de ikke SEK? 32500 miles er jo en joke, men interessant at de behandler betalende F kunder på den måde...

Mente de ikke SEK? 32500 miles er jo en joke, men interessant at de behandler betalende F kunder på den måde...

Jo de hade varit bra om dom menade summan i svenska kronor istället för miles :(

As requested by you , alternately we can offer you 32500 Skywards complimentary miles(the miles required to upgrade from Business class to First class from Stockholm to Dubai).

Please let me know of your preference to arrange accordingly.

Yours sincerely,

Fereshta Al Awadhi

Customer Affairs Manager

Verkar ju för bra för att va sant för BA kunder johhenrik

...

Hos arn har dem till 6 mars att svara så ja vi får se vad som händer....

Säg att man tex har betalat 80 000kr för 4 segment i F och 3 blir i F och 1 i C, att få en kreditering på 60 000kr tycker jag inte står i proportion till den försämring som man har fått.

Nä, det är lite galet tycker jag - särskilt när kunden fått möjlighet att boka om och dessutom fått en sjukt bra resa (du verkar ju supernöjd Simon och din kompis blev uppgraderad på resan).

Jag tycker det ger lite dålig smak i munnen och den attityden representerar inte något jag står för privat.

Det vore nog möjligt att få till ett möte med Emirates i Stockholm och lösa situationen istället för att göra rättssak av en relativt liten sak.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen