nissefalk
Medlem
Jag uppfattar det som om det krånglat för mig efter Maj 2025 då man i USA introducerad vad de kallar Real ID för att flyga, innan det hade jag aldrig problem i USAJag vet inte om det skapar mer jobb men jag lutar åt att ändra alla mina profiler på SAS, Hyatt mfl mfl till att ha med alla mina förnman.
Problemet är naturligtvis att jag inte vill bli identifierad som mitt första förnamn. Det är sjukt störande.
Anledningen till att jag ändå funderar på den här vägen är av samma skäl som du. Tex ESTA har jag ansökt med första namnet då det är så man ska göra. Sen då?
EDIT: Min uppfattning är också att detta eskalerat efter pandemin. Det är möjligen för att saker läses in automatiskt mer och mer.
Precis som du vill jag inte bli identifierad med det som var mitt första namn så som jag nämnde har jag nu ändrat ordningen, gick igenom hos skatteverket på mindre än en minut, skall skaffa nytt pass på Tisdag och sedan flrnya ett USA B1/B2 via med nya ordningen, skall bli intressant att se hur det går, dessutom en del ändringar som krävs i USA för banker och American Express och IRS,
Anledningen till att inte ändrade namn i mina profile var ju som nämnt att jag inte vill bli identifierad med det namnet och dessutom blir det ju problem med alla biljetter som redan är utställda, men, men, får se hur krångligt det blir att ändra namn hos banker osv