Senaste nytt

Namn i Eurobonus-profil vs namn i passet?

Nu har också jag gett upp och ändrat ordningen på mina första namn, blivit lite för mycket problem med TSA i USA de sista månaderna men aldrig blivit stoppad, men de har diskuterat med supervisor och efter lite diskussion har det gått bra. Har , eller hade, mitt andra namn som tilltalsnamn

Har flugit, Delta, United, KLM etc och har tilltalsnamn som andra namn i passet. Bokar alltid med tilltalsnamn, när det blivit problem med incheckning har jag sagt, sorry I am Swedish my parents fucked up the order of the names. Har alltid funkat och fått till svara, yes you are not the first one

Har flugit, Delta, United, KLM etc och har tilltalsnamn som andra namn i passet. Bokar alltid med tilltalsnamn, när det blivit problem med incheckning har jag sagt, sorry I am Swedish my parents fucked up the order of the names. Har alltid funkat och fått till svara, yes you are not the first one
Har du provat det med TSA i USA....jag har som du fått frågan någon enstaka gång förutom från TSA och aldrig varit problem med liknande svar som ditt

Vid incheckning till USA läser de in passet, då hamnar allt rätt mot myndigheterna i USA och loyalty profil ligger också korrekt på biljetterna.

Vid incheckning till USA läser de in passet, då hamnar allt rätt mot myndigheterna i USA och loyalty profil ligger också korrekt på biljetterna.
Inte när man flyger på en biljett som enbart är inrikes i USA, aldrig haft problem vid utresa på internationell biljett, senast igår från LAX med British Airways inget problem alls,

Inte när man flyger på en biljett som enbart är inrikes i USA, aldrig haft problem vid utresa på internationell biljett, senast igår från LAX med British Airways inget problem alls,
Vi fick problem ut från LAX för någon vecka sedan vid security innan avresa till Europa. Polaren har inte sitt tilltalsnamn först. Tog typ 1 minut att reda ut och krävdes en Supervisor.

Det är en soppa med svenska namn, även jag har tre namn och tilltalsnamnet är i mitten. Och det är för många parter som aldrig någonsin kommer att synka hur de ser på det (även om det finns regelverk) och jag börjar också luta åt att byta ordning på namnen eller helt enkelt stryka första namnet. Det som oroar mig lite är att man då och då ser frågan "har du någonsin använt ett annat namn" och rent teoretiskt måste man svara 'Ja' på det om man ändrar i förnamnen, eller?

Själv tog jag bort förnamnet för några år sedan, skönt att bara ha tilltalsnamn och efternamn, gör den enkelt. Angående att ha använt det, ja det har ju funnits där tidigare i passet etc., men jag har aldrig använt det så som i att identifiera mig med det, lite tolkningsfråga?

Det är en soppa med svenska namn, även jag har tre namn och tilltalsnamnet är i mitten. Och det är för många parter som aldrig någonsin kommer att synka hur de ser på det (även om det finns regelverk) och jag börjar också luta åt att byta ordning på namnen eller helt enkelt stryka första namnet. Det som oroar mig lite är att man då och då ser frågan "har du någonsin använt ett annat namn" och rent teoretiskt måste man svara 'Ja' på det om man ändrar i förnamnen, eller?
Jag vet inte om det skapar mer jobb men jag lutar åt att ändra alla mina profiler på SAS, Hyatt mfl mfl till att ha med alla mina förnman.

Problemet är naturligtvis att jag inte vill bli identifierad som mitt första förnamn. Det är sjukt störande.

Anledningen till att jag ändå funderar på den här vägen är av samma skäl som du. Tex ESTA har jag ansökt med första namnet då det är så man ska göra. Sen då?

EDIT: Min uppfattning är också att detta eskalerat efter pandemin. Det är möjligen för att saker läses in automatiskt mer och mer.

Toppen