Senaste nytt

Nöjesflygandet måste bli tråkigare

Sitter nu på CPH och läser detta. Påbörjade dagen i Stockholm och har hunnit med en sväng ner till Geneve och vända. Strax ska jag åka en sväng till Hamburg och sen komma tillbaka och sitta här ett par timmar innan jag slutligen återvänder till Stockholm igen.
Orsaken? En massa viktiga möten, eller dokument som bara måste handlevereras? Nja, Eurobonus Challenge....

Undrar vad motionären skulle tycka om ovanstående, och om jag hade fått lämna Arlanda i morse när jag förklarade mina planer för klimatinformatören... :)

Sinnessjukt. Jag vet inte vilket som är mest skrämmande, miljötramset eller bilden av vilket samhälle han verkar vilja leva i.

Världens datacenter orsakar lika mycket utsläpp som flygtrafiken. Sällan det talas om det dock, känns väl mer nyttigt att lolcatza än att flyga I guess..

Jag har en stilla undran hur miljöpåverkan skulle se ut för det köttberg (för att använda Per Nuders uttryck) av människor som skulle ombesörja denna administration av extra säkerhetskontroller, bonus-malussystem, klimatinspektörer, visumhandläggare för visum in till flygplatsen, ombyggnation av flygplatser och flygplan för att minska bekvämligheten, flygransoneringssystem, system för utökade väntetider och liknande.
Därtill resursslöseriet för samhället med dess förmodade nästintill evighetslånga köandet. Även exempelvis politiker måste ju flyga ibland, men de kanske får en gräddfil, ungefär som vägarna i det gamla Sovjet?

Möjligt scenario?!?

Eurobonus guld, Diamond och ffa Pandion kommer säkerligen dra åt sej uppmärksamhet från de önskade flygkommisarierna :p:D

Utdraget och långsamt... har du verkligen, verkligen övervägt att cykla istället???
- men jag ska ju flyga över hav och berg...
- betänk naturen och hur du förorenar den dessutom mår du bra av motion. Du ska få en föreläsning om chemtrails. Jag ser här att du är en Diamondlevel dvs en återfallsförbrytare, förlåt frekvent miljöförstörare...
- men jag ska borda nu...
- så så kom med här så du ser konsekvenserna av ditt aningslösa flygande...

Är detta så verklighetsfrämmande som man kan tro...???

Last edited by a moderator:
Toppen