Senaste nytt

Några resor mot Silver och Guld

Det här är ju otroligt underhållande! Helt klart lite avis när jag sitter här, tillfälligt inne på kontoret! Får nöja mig med att spendera nästa vecka på västkusten!

/Christian

Klart dålig tajming, var ute och sprang nu på morgonen. Vid ankomst till hotellet, power outage. 10 trappor upp av en hurtig mig och tänkte att det bör finnas vatten i rören för en snabb dusch. Icke utan bara toaletten som har vatten. Då jag inte var sugen på att göra en Borat så gick jag ner och åt frukost istället. Genialt då jag i stort sett var ensam. Nu tillbaka till rummet efter en ny rask promenad 10 våningar upp och mjölksyra i låren så måste jag hitta alternativ till en dusch. Vill inte sitta på BA001 och lukta svett som avgår om 2h15 min.

Och här har vi ytterligare en bra anledning till varför man inte håller på med fysiska aktiviteter i onödan. ;)

Då sitter jag i loungen i väntan på at borda BA1. Full flight ser det ut att vara med en blandning av affärsfolk och familjer med barn i 15 års åldern. Incheckningen tog mindre än en minut, en bellboy tog hand om min väska och önskade mig trevlig resa. Security avklarades på ca 2 min och nu sitter jag och avnjuter ett glas Tattinger i väntan att få gå på. Här blir man serverad i loungen av en mycket trevlig dam som ser till att man har det bra och inte behöver resa på sig.

Duschen.... jo det gamla hederliga sättet med tvättlappar och vatten från minibaren löste det. Spännande känsla med bubbelvatten.

Sitter i loungen på ARN T2 och väntar på min flight till LHR som tyvärr är ca 1h försenad som det ser ut just nu. De lyckades inte skriva ut något boardingpass för min flight till JFK när jag checkade in så det kommer bli lite tight att behöva hämta det och byta terminal på JFK, så lounge besök är helt out. :(
Men jag får väl vara glad så länge jag hinner med JFK flighten.

Jag tror f.. mig att man kan bli lycklig av att flyga. Precis på plats i varma DC där det "bara" är 32 grader idag. Checkat in på Hilton, tänker ta mig en promenad och lufta mig lite innan middag.

Vad skall jag säga om LH F mellan FRA-IAD på en helt ny B747-8i? Det får ni veta senare.....men kan redan berätta att jag har aldrig haft en snabbare 8t resa i mitt liv :) Och jag höll mitt löfte till födelsedagstjejen Vega som får sin anka i morgon!

Då har man hunnit med en promenad för att njuta av kvälls solen på Manhattan. BA 1 fyller en funktion helt klart. Smidigheten att fixa pre clearance är outstanding. Stolarna klart skönare än de i CW på 7xx. Mat och dryck riktigt bra. Konstaterade att med jämt flöde av bubbel så tar det ca 4 timmar att få guldmedalj i Asphalt 5 och låsa upp alla bilar och tillbehör på BAs ipad.

Nu väntar jag på att vega ska dyka upp så vi kan smygstarta hennes födelsedagsfirande. Käk och bubbel på The Spotted pig, då de serverar mat fram till 2am.

Riktigt kul med en livetråd som kombinerar fyra personers galna resor. Keep up the good work och spara inte på bilderna! :)

Toppen