Senaste nytt

Några resor mot Silver och Guld

Incheckad på Double Tree Tower Bridge, uppgraderad till King Executive. Välkomstbrev, chocolate chip cookie, brownies, stor flaska rött och två flaskor vatten on the house. Kan även berätta att det nu finns en Executive lounge sedan 3 veckor där jag komner undersöka dryckes/mat utbudet.

Stockholm/Arlanda-London/Heathrow, flyg BA 777 med British Airport
Avgång: 12:20
Ankomst: 13:45
Flygplan: Airbus A321
Klass: Business Class
Sittplats: 06A (Sembl), 02A till 06C (BvM), 02C till 07C (Senator)

Vänner, vad säger man? Kan en intraeuropeisk flight bli så mycket bättre? Vi börjar med att Sveriges svar på S Vettel hämtar BvM och jag hemma och på Hilton. Snabbt åker till Arlanda och parkerar på BETA. Varmt och skönt i Stockholm, har vi valt fel att åka bort?

Snabb incheckning, och dagens lilla utmaningen: BA har som policy att inte interlina bagage på LHR med bolag utanför OW. Men, så är det bara så det måste vi leva med. Det går snabbt, smidigt och lite skämtsamt med unga tjejen. I säkerheten är det bara en öppen, men det ändras snabbt och vi tar den lilla gräddfil som finns.

Vi hinner med ett snabbt besök i loungen där Sembl käkar frukost (G&T), BvM och jag jobbar lite. Själv håller jag på att leta platser till en förtvivlat Traveller. 23min innan avgång går vi till flighten. Ombord är det 8 rader CE. Totalt kanske 6 lediga stolar, så det borde vara 26 passagerare ombord. Och vem sa att det inte finns en premiummarknad från Sverige?

Till vår stora glädje är gästerna bredvid och bak oss familjen Malu som är på väg till London. Vilken trevlig start på resa! Vi åker iväg i tid, och när skylten med bälten släcks, måste jag på toan. Jag frågar den mycket trevliga Derek (som redan har presenterat sig till mig som BAEC Guld) snällt om det går att få lite skumpa sådär på en gång. Jag frågar som alltid lätt skämtsamt och ödmjukt, och på under 2min har vi "Champagne in the house"!. Malu undrar på vad som händer...

Ett varv med dryck innan maten (mao mer skumpa). Maten idag var Caeser med kyckling eller Lamm Curry. Båda var bra. Det var aldrig tomt med skumpa, och jag uppfattade att Derek njöt av att få ha oss ombord. Ingen Concorde bild med 75 skumpaflaskor, men i snitt 4 piccolos per skalle gjorde att vi landade lagom runda...

Derek var helt makalös.. Vilken flight. Vi fick se bilder från 5 dagar med A380 på Le Bourget där han guidade kunder och annat. Toppen service, och en rolig start på vår resa!

Sitter nu i Star Alliance First Lounge på LHR och måste rusa. Sembl lägger upp en härlig bild sen..

Incheckad på Double Tree Tower Bridge, uppgraderad till King Executive. Välkomstbrev, chocolate chip cookie, brownies, stor flaska rött och två flaskor vatten on the house. Kan även berätta att det nu finns en Executive lounge sedan 3 veckor där jag komner undersöka dryckes/mat utbudet.

Det här hotellet gillar jag, upp och sätt dig på skybar terassen och njut:) Ska bli intressant och höra hur den nya Executive loungen är.

BvM Malu Senator sembl
IMG_3886.jpg

Chicken Breast Caesar Salad
IMG_3880.jpg

Cheers!
IMG_3876.jpg

Last edited:
God morgon från Lufthansa First Class Lounge i MUC. Vaknade tidigt som ett barn på julafton efter lite stök på vägen ner från London, mer om detta senare. Valde ett tidigare plan från MUC så vi kan få 3t på FCT i FRA, så nu har vi totalt 50min här.

Härlig lounge med bra utbud, trevlig och professionell personal som alltid på LH F :) Ingen skumpa...... än....

Sitter på jobbet och försöker bli klar med det sista som måste göras innan helgen men jag har lite svårt att fokusera.
Kl 15.40 blir det BA0779 till LHR. Tror inte jag kommer få en riktigt lika trevlig flygning som killarna hade men jag ser verkligen fram emot ett eller några glas champagne! :)
Sen AA Business Class till JFK för att där möta upp sembl.

Vilken helg det ska bli! Får prova BA Club Europe, AA Business, AA F domestic och sen som grädden på moset så är det trevliga aktiviteter planerade med fantastiskt sällskap.

Vänner, då har man hittat till det som kanske är "The Holy Grail" inom markservice i flygvärden; den ökända Lufthansa First Class Terminal i Frankfurt. Detta är mitt andra besök, och det är svårt att inte bli imponerat över standarden på helhetsupplevelsen. Sitter nu och njuter ett glas med skumpa, medan BvM springer omkring och säger: "this is frickin awesome". Han verkar ha fastnat i Cigar Room. Själv sitter jag med min bärbara dator i knäet och försöker se seriös och professionell ut då (tyvärr) jag har fortfarande en del arbete att göra.

photo 2.JPG

Dagens absoluta höjdpunkt är dock nyheten att Traveller har löst alla problem med SAS (läs: Sykes) och kommer med oss till CUR. Gissar han och BvM kommer dyka en del, medan Sembl och jag dricker drinkar på stranden..

Klart dålig tajming, var ute och sprang nu på morgonen. Vid ankomst till hotellet, power outage. 10 trappor upp av en hurtig mig och tänkte att det bör finnas vatten i rören för en snabb dusch. Icke utan bara toaletten som har vatten. Då jag inte var sugen på att göra en Borat så gick jag ner och åt frukost istället. Genialt då jag i stort sett var ensam. Nu tillbaka till rummet efter en ny rask promenad 10 våningar upp och mjölksyra i låren så måste jag hitta alternativ till en dusch. Vill inte sitta på BA001 och lukta svett som avgår om 2h15 min.

Toppen