Senaste nytt

Några resor mot Silver och Guld

På flyget till LHR meddelade pursern att jag hade blivit ombokad till en timmes senare flyg till JFK, vilket avgick från samma terminal, så jag som pursern uttryckte det "slapp stressa". Verkligen bra service. I slutänden blev det inte så mycket tid över då jag behövde inköpa något drickbart tills lördagskvällen.... Men ett kort stopp i loungen blev det, verkligen trevlig!

Hade en riktigt bra flygning över, men det trevligaste var att strax efter midnatt när det officiellt blev min födelsedag, då kom pursern och grattade mig och gav mig en trevlig present! mycket imponerande BA! :)

Attachments

• image.jpg
    image.jpg
    94,9 KB · Visningar: 786
God morgon vänner från Starbucks på 15th och K Street i DC. Precis när Sembl och Vega rullade in från en kväll på stan sådär 04:00 gick jag upp... Nja, helt så var det inte, förutan om att Sembl och Vega hade en längre kväll (läs: natt) i NYC. Som "gubben" i gänget var jag helt slut, och ungtuppen BvM undrade om jag inte hade hört bråket i rummet bredvid 23:30 i går, och nej du, då var jag utslagen. Men gymmet kändes underbart i 90min i morse efter gårdagens bravader.. Särskilt efterrätten på PJ Clarkes knäckte mig: "Double Walnut Brownie with Ice Cream".

Nu väntar vi in födelsedagsbarnet med wingman som kommer runt 13:00. Programmet för dagen är:
13:30 Födelsedagslunch på "The Old Ebbitt"
Promenad i stan
20:30 Middag på Capital Grille (passande med tanke på att vi är i "The Capitol") där jag har bokat "The Generous Pour" efter födelsedagsbarnets önskemål. Detta verkar vara kopiösa mängder vin för $25 per person (typ 7 glas eller nåt)
22:30 Champagnebord på takbaren på W Hotel bredvid Treasury Building
Then, who knows...

Vänner, ni får ursäkta att denna tråd kanske inte har en (röd) tråd och kan komma att spåra ur i vissa fall... Nästa inläggen backar jag tillbaka till flygresorna jag och BvM hade med Lufty inom Europa. I morgon kommer det ett längre reportage om LH F med massor av bilder

London/Heathrow-Munchen, flyg LH 2479 med Lufthansa
Avgång: 17:20
Ankomst: 20:15
Flygplan: Airbus A321
Klass: Business Class
Sittplats: 01A (BvM), 01C (Senator)

Efter den fantastiska BA flygning var det dags att ta sig till LHR T1 och Lufthansa. Med ePassport gick det på 30 sekunder att ta mig till bagagebandet på T5. Detta då BA har som policy att inte checka in väskor som inte är på samma biljett eller bokning om det inte är OW. Efter 2min kom Sembl, och snabba 5min senare BvM som hade fått Fast Track i immigrationen. Väskorna kom snabbt, och vi skildes åt då Sembl skulle till stan via Tuben och vi till T1 via HEX. Turligt hann vi direkt med nästa på en gång.

Jag hade bokat oss med 3:30t transit mellan BA och LH, men då allt gick så bra försökte jag boka om oss till en tidigare avgång till MUC, men alla flyg var fullbokade. Vi checkade bara in till MUC, och det blev lite utmaningar med detta, och det visade sig vara ett misstag senare på kvällen, men mer om detta lite senare.

Efter BvM nikotinbehov var någorlunda besvarade, gick vi in genom säkerheten och Fast Track. Gick väldigt snabbt och smidigt. Med mycket skumpa i kroppen var man jo lite shoppingsugen så ett lite varv till Thomas Pink och Boots blev det. Nästa utmaning var att ta oss in i First Loungen på LHR T1. Reglerna är ganska tydliga, har man en resa SAMMA dag har man access. Vår resa var nästa dag, men det var inget problem efter några samtal till LH transitdesken.

Jag har jo varit i affärsklass/Guldloungen ett antal gånger, men detta var min första vistelse i F-delen. Båda är f.d. BA lounger från när BA använde T1, och är rätt mörka. Det är en helt ok loungen, men inget WHOA känsla. Skumpa fanns jo, och det fixar jo ungefär allt.

Ombordstigning var 16:55, vi hade en väldigt kort promenad till gate 21A och väntade 5min innan vi klev ombord till NEK. Rad 1 väntade på oss. Tyvärr efter resan med den härliga och energiska ”BA Derek” var det lite tråkigt att kliva ombord till det stela tyska. Inte samma engagemang och roligheter. Sen är jo NEK alltid NEK… Men vi skulle jo bara flyga i 1:20…

Allt rullade på snabbt, och vi var i luften på en kvart. Service ombord var standard LH Europa: kallskuret och bröd. Tråkigt. Service professionell som alltid, men det är inte så mycket att säga. Funktionellt, stelt, tyskt, leenden sitter inte så löst men vi vet att det är det vi får hos LH. Intressant nog var det helt fullt, med 8 rader affärsklass på denna A321.

Ankomst i MUC 10min tidigt, rullar in till gaten. Passkontroll går snabbt, och allt känns bra. Då börjar roligheterna. Vi har checkat in 3 väskor (med HON-tags) och min väska kommer snabbt. Sen väntar vi, vi väntar lite till, och sen väntar vi lite längre. Plötslig försvinner vår flight från skärmen och Aten står det. Ja ha tänker jag, har vi flyttat?

Nej du, då var läget så här. Det smarta systemet hade upptäckt att vi skulle vidare nästa morgon till IAD. Trots att alla väskor var taggade i mitt namn och enbart till MUC, så höll systemen två väskor i ”overnight holding” som om vi ville detta. Det tog ca 10min att få dessa till oss. Lite irriterande faktiskt, och lite konstigt att 1 av 3 kom och dessa 2 stannade kvar. Vi var nu så pass trötta att det blev en bulle till Sheraton Munich Airport där vi skulle sova över. Men först en Bayernmiddag med Schweinbraten, kartoffelsallaten och Hefeweissen.

Tråkiga nyheter vänner, AA3230 JFK-DCA inställt :( Blir ingen lunch, BvM har ringt AA EXP PLAT linjen och vi hoppas nu på platser med DL ca 3t för sent :( och just nu när allt flyter på så bra för oss. Hoppas Sembl och Vega mår bra där uppe på JFK

En update från vega och sembl

Våran flight som skulle avgå 11am blev canceled och vi blev ombokade till 310pm istället. Den flighten är delayed till 5.02pm just nu. Detta är ingen bra start på vegas födelsedag. Den amerikanska låtsas champagnen flödar i loungen. I sann BC anda har vi en egen fest med den ädla drycken som AA tar $12 för men vi dricker gratis pga förseningen. En styck voucher på $24 skall också spenderas på andra onyttigheter.

Kvällsbild från hotellet

Attachments

• 20130726_204315.jpg
    20130726_204315.jpg
    220,3 KB · Visningar: 700
  • 20130726_204300.jpg
    20130726_204300.jpg
    220,9 KB · Visningar: 697
Grattis på födelsedagen Vega! Lite trist start men ni verkar hålla modet i loungen och jag kan med säkerhet säga att ni kommer få en kanon kväll på W som helt klart är mitt favorit ställe i DC.

vega hämtade nyss mer gratis kuponger så nu bjuder vi våra stolsgrannar i loungen på alkoholhaltiga drycker. Tror det blir sång med happy birthday snart här.

Tror f... mig att jag måste springa över gatan till PJ Clarkes och ta mig en drink jag med, ni verkar klara detta utan oss här nere i DC :) Varit en sväng på Macy's och handlat

Toppen