Senaste nytt

Någon som testat att förbeställa mat på Thai Airways?

Kanske dax att kosta på katten ett veterinärbesök.
Tänk att upplevelser kan vara så olika.
Jag pratade om det rent visuella, smaken var det inget fel på.

Jag kom precis på att Thai glömde ju gåslevern på min Rossini. Jag borde göra som den nya BC-andan och klaga och kräva en massa kompensation. Det var en oerhört traumatisk upplevelse att missa gåslevern.
 

Charlie D

Medlem
Är skaldjursallergiker, så någon lobster har jag inte beställt. Däremot körde jag Beef Rossini och NZ Tenderloin på mina ex-BKK-leg när jag flög LHR-BKK-SYD/SYD-BKK-FRA förra året. Skall göra samma tur om två månader och då valde jag Beef Rossini och Roasted Duck, men denna gång på utresan. Under hemresan har jag stopp i BKK på 8 timmar med besök på Gaggan inbokat och tror inte jag kommer att vara så hungrig efter en 17-rätters avsmakningsmeny på Asiens bästa restaurang... ;)

GRATTIS! Gaggan är riktigt kul!
 

Johan67

Medlem
Hur är det numera - är det endast F som kan förbeställa?

EDIT: Synd att den tidigare möjligheten försvann.
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Hur är det numera - är det endast F som kan förbeställa?
Om vi inte pratar om specialmeal, gäller THAI:s pre-order endast för First class passagerare.

THAI skrev:
Pre-Order Meals

As an additional privilege, Royal First Class passengers can pre-select their meals from our gourmet menu of finely created meals, including certified halal or vegetarian dishes or other special dietary needs.

Manage My Booking | Pre-Order Meals | Thai Airways - Thailand
 

dino_81

Medlem
Provade Lobster Thermidor på TG660 Bangkok-Tokyo i tisdags och den var väldigt god.

Läst recensioner och det verkar vara lite hit eller miss så jag kanske hade tur!

IMG_0111.JPG


Hur nära inpå avgång är det möjligt att förbeställa mat i TG First?

Senast 24 timmar innan.
 

011430121

Medlem
Provade Lobster Thermidor på TG660 Bangkok-Tokyo i tisdags och den var väldigt god.
Läst recensioner och det verkar vara lite hit eller miss så jag kanske hade tur!
.
Jag har beställt den vid minst tre tillfällen, aldrig blivit missnöjd, har den bokat på två flygningar nu i maj.
Åt den på HKD-BKK två dagar senare flög jag BKK-HND samma kabinchef som på förra flygningen, säger glatt welcome MR Lobster!
 

Målarn

Medlem
Flyger till Bangkok från Frankfurt i början på mars i First och funderar lite kring maten. Har kollat menyn för förbeställning men vore enklare att mäta mot vad som serveras på ordinarie menyn. Har googlat men man verkar få maila efter menyn, men nån kanske har flugit nyligen och vet om det brukar vara bra?

Har kollat förbeställningsmenyn men inget som sticker ut. Har någon ätit något annat än hummern att rekommendera? Hummern är inget jag kommer förbeställa så letar alternativ.
 
Toppen