Senaste nytt

Någon som testat att förbeställa mat på Thai Airways?

Vaniljvodka

Medlem
Om du inte tror du är sugen på mat kan du ju beställa den och äta om du ändå blir sugen?! Jag gjorde något liknande för några veckor sedan, hade 7 timmar i loungen. Visst åt man där, men vi åt runt normal tid, dvs 21 någon gång. Eftersom planet går såpass sent, vid ett, så kommer du nog vara lite hungrig ändå.

Jo, men känns lite dumt att förbeställa om jag sen absolut inte vill ha den. Lättare att säga nej till mat som jag inte förbeställt. Därför jag undrar lite vad det brukar vara för rätter.

Hur är det i förstaklassloungen på BKK, buffé eller á la carte eller både och?
 
Tveka inte beställ Hummern, har ätit det två gånger, kommer att beställa det på mina två TG F flygningar i november. Det är det godaste jag har ätit på ett flyg, tror det eller inte slår till och med renklämma/polarrulle!
Fast det ser ut som något katten har kräkts upp tyvärr. Håller dock med om att den smakar ok.
 

JohnnyWilde

Medlem
Tveka inte beställ Hummern, har ätit det två gånger, kommer att beställa det på mina två TG F flygningar i november. Det är det godaste jag har ätit på ett flyg, tror det eller inte slår till och med renklämma/polarrulle!
Min upplevelse är den raka motsatta.
Har beställt den 2 gånger både från Bangkok och Tokyo där båda har varit i det närmaste oätbara. Då ska vi hålla i åtanke att jag inte är det minsta kinkig med maten!
 
Är skaldjursallergiker, så någon lobster har jag inte beställt. Däremot körde jag Beef Rossini och NZ Tenderloin på mina ex-BKK-leg när jag flög LHR-BKK-SYD/SYD-BKK-FRA förra året. Skall göra samma tur om två månader och då valde jag Beef Rossini och Roasted Duck, men denna gång på utresan. Under hemresan har jag stopp i BKK på 8 timmar med besök på Gaggan inbokat och tror inte jag kommer att vara så hungrig efter en 17-rätters avsmakningsmeny på Asiens bästa restaurang... ;)
 
Toppen