Senaste nytt

Någon som testat att förbeställa mat på Thai Airways?

Lynx

Medlem
Fick ett mail idag för att välja mat på resa hem från BKK i first - någon som har någon nyare erfarenhet av maten än i tråden ovan?

I bilden nedan är de alternativ som ges

8a880911cf20af0b66861806718b60f4.jpg
 

Jimmie

Medlem
Jag har ätit både Lobster Thermidor (BKKF01) och Beef Rossini (BKKF02), av dom två skulle jag välja Lobstern. Preics som Jumbooze skriver så ska man få plats med allt annat gott som serveras.
 

NotRyan

Medlem
Hej,

Fick precis till first med Thai 747 Bangkok-Munchen. Ska man förbeställa mat eller inte? Om man förbeställer mat, får man den som main course och man kan beställa för/efterrätt ombord eller får man bara den rätten isf? Brukar hummern finnas med på menyn ombord?
Du får den som main course, starter och dessert och allt övrigt som vanligt. Jag har aldrig sett hummern på menyn, så vill du ha den får du nog beställa...
 
Jag har funderat på samma sak. Är det bra eller dåligt att förbeställa? Man missar ju att få välja main på planet (jag gissar att man inte får välja en extra main om man förbokat).
 

Vaniljvodka

Medlem
Väcker liv i den här tråden. Vad brukar det vara för huvudrätter i F från BKK (till MUC)? Är lite sugen på att förbeställa Lobster Thermidor, men undrar också hur intresserad jag kommer att vara av mat efter en fyratimmars flight från DPS och därefter fem timmar i förstaklassloungen. Dessutom mitt i natten.
 

NotRyan

Medlem
Väcker liv i den här tråden. Vad brukar det vara för huvudrätter i F från BKK (till MUC)? Är lite sugen på att förbeställa Lobster Thermidor, men undrar också hur intresserad jag kommer att vara av mat efter en fyratimmars flight från DPS och därefter fem timmar i förstaklassloungen. Dessutom mitt i natten.
Inte alls brukar jag vara...
 
Väcker liv i den här tråden. Vad brukar det vara för huvudrätter i F från BKK (till MUC)? Är lite sugen på att förbeställa Lobster Thermidor, men undrar också hur intresserad jag kommer att vara av mat efter en fyratimmars flight från DPS och därefter fem timmar i förstaklassloungen. Dessutom mitt i natten.
Om du inte tror du är sugen på mat kan du ju beställa den och äta om du ändå blir sugen?! Jag gjorde något liknande för några veckor sedan, hade 7 timmar i loungen. Visst åt man där, men vi åt runt normal tid, dvs 21 någon gång. Eftersom planet går såpass sent, vid ett, så kommer du nog vara lite hungrig ändå.
 
Toppen