Senaste nytt

Någon som testat att förbeställa mat på Thai Airways?

Har en bokning i F CDG-BKK-NRT och har försökt bli klok på vad man ska förbeställa. Efter en del googlande/läsande lutar det åt att jag nog håller mig till menyn ombord istället men inser att det inte är möjligt att ändra till när man redan gjort en förbeställning.

Tjejen provade hummer från CDG, var inte imponerad. Man kan ju alltid förboka och finns annat bra på menyn ta det istället. Eller om det finns annat med skaldjur/fisk (om man nu bokar hummer) be att få det kombinerat i en rätt.
Kött/stekar/filéer är ju sällan värt mödan på ett flyg tycker jag personligen.

Vi föreställde barnmat (inte barnmatsburk) på ARN-BKK och fick RIIIIKTIGT goda köttbullar med mos och alla möjliga tillbehör till MiniBrandten.
4b33844cbaef19336f5313539c66fde0.jpg

Hummer från Bangkok till London var riktigt bra. Beställde i businessclass från Denpasar. Biff med pepparsås. Inte så bra.

Tjejen provade hummer från CDG, var inte imponerad. Man kan ju alltid förboka och finns annat bra på menyn ta det istället. Eller om det finns annat med skaldjur/fisk (om man nu bokar hummer) be att få det kombinerat i en rätt.
Kött/stekar/filéer är ju sällan värt mödan på ett flyg tycker jag personligen.
Från LHR verkar många vara nöjda med sin hummer, men jag väljer nog något annat då eftersom denna resa utgår från just CDG. Tack!

Länken i första inlägget i denna tråden funkade bra för min påskresa 2019.
Var man bokar har jag koll på, dock knepigare att avboka sitt val.

Hummer från Bangkok till London var riktigt bra. Beställde i businessclass från Denpasar. Biff med pepparsås. Inte så bra.
Tack för svar. Kanske ska chansa på en frukost-hummer BKK-NRT då :)

Toppen