Senaste nytt

Någon som har erfarenhet av uppgradering som Platinum på Accor Le Club

Accor Hotels (som det nu officiellt heter) lanserade ju sin nya profil igar, och jag misstankte att alla vi shareholders skulle bli nedgraderade i samband med att den uppfraschade versionen av hemsidan lanserades. Jag har dock fortfarande Platinum. Far se hur lange det haller.

Sofitel Wanda Beijing. Uppgradering av rum från luxury till Club. Club floor på 26:e våningen med snygg utsikt. Dock med halvt frånvarande personal som drar ned betyget ordentligt. Att leka med sina mobiler när gäster ser och negligera dem är pinsamt på den här nivån. Att sedan inte veta vad en gin & tonic är vid cocktailhour är att ta det ett steg längre. Underbar lounge men servicen under all kritik.

Sofitel Wanda Beijing. Uppgradering av rum från luxury till Club. Club floor på 26:e våningen med snygg utsikt. Dock med halvt frånvarande personal som drar ned betyget ordentligt. Att leka med sina mobiler när gäster ser och negligera dem är pinsamt på den här nivån. Att sedan inte veta vad en gin & tonic är vid cocktailhour är att ta det ett steg längre. Underbar lounge men servicen under all kritik.

Har bott där ett flertal gånger och nu senast var servicen bedrövlig, GTn fick man utan citron och Tonic!!! De har bra personal i baren på groundfloor, de borde låna upp dem under HH.

Har bott där ett flertal gånger och nu senast var servicen bedrövlig, GTn fick man utan citron och Tonic!!! De har bra personal i baren på groundfloor, de borde låna upp dem under HH.

+1 på den. Visste inte vad en bombaytonic var trots att bombaysapphire stod som ensam gin flaska i loungen. En isbit och ingen citron i glaset. Bara kinesiskt vin, flera gäster som tackade nej efter provsmakning. Varför man ställer fram en champagne flaska i baren och sen inte erbjuder drycken är också ett stort kinesiskt frågetecken. Varför man dukar av en assiett och lämnar flera glas och ande assietter liggandes på bordet undgår också mitt medvetande....

Checkade precis ut från Sofitel Nusa Dua där det varit upgrade till poolrum, fruktskålar, lounge Mm under vår vistelse på 9 nätter. Vid utcheckningen ringer damen efter en fransk kille som representerar hotel management. Ledningsrepresentanten kommer sedan ner till loungen för att tacka mig personligen. Som platinum känns det helt klart extra på detta hotell som i mina ögon står ut som en av de bästa resorts jag bott på. Superproffsigt allting.

Blev idag uppgraderad till Executive King på Novotel Yangon med tillgång till Premium lounge! Fick ett mycket bra mottagande av personalen. Rummet var förberett med fruktfat och läckra bakelser. Hotellet öppnade i mars och allt är nytt och fräscht. Loungen har bra utbud av mat och dryck - franska och italienska viner i stora vackra glas. Loungepersonalen tilltalade med namn varje gång de fyllde på glasen!
Förövrigt fungerade allt mycket bra på flygplatsen och taxiresan - Burma har hittills överträffat alla förväntningar :)

Jag har mycket goda erfarenheter av gott bemötande och "uppgrades" som Platinium korts innehavare, gäller för mig på såväl Sofitel som Pullman i NewYork, Vietnam, Thailand, Cambodia. Jag förblir Accor trogen,
har numera skippat såväl Hilton som Starwood.
Besökte Rangoon precis efter Hillary Clintons besök dec 2011, bodde på hennes hotel "Chatrium". Flög in från
PhnomPenh med MyanmarIntAirways ,
avresa från PhnomPenh med Myanmar erbjöd Visa vid arrivel.
Jan 2012 fortfarande Embargo och total kontant ekonomi. Flygbiljetter med inrikesbolagen betalades i kontanta USD och utfärdades som i Sverige på
-70 talet.. för hand.
Jag flög inrikes med AirMandalay och KBZ.
(Stickspår från "Platinum")

Trots bara guldstatus numera så blev jag uppgraderad i helgen på Mercure Malmö, till ett privilege-rum ("värde" 250 SEK). Fick även en läskvoucher.

Toppen