Senaste nytt

Någon som har erfarenhet av uppgradering som Platinum på Accor Le Club

Blev uppgraderad både på Sofitel Heathrow T5 och Sofitel Dubai Jumeirah Beach till Club nu i veckan.
Hur var maten i cluben på Heathrow tyckte du? Jag bodde där 24-25 december o såg inte röken av någon mat där under min vistelse... Dock skulle de finnas varm mat tydligen... Drycker fanns det dock gott om :)
 

Meazza

Medlem
Hur var maten i cluben på Heathrow tyckte du? Jag bodde där 24-25 december o såg inte röken av någon mat där under min vistelse... Dock skulle de finnas varm mat tydligen... Drycker fanns det dock gott om :)
Menar du loungen? Jag bodde på hotellet i februari, och åt frukost där. Fanns egg benedict, smörgåsar, bakverk, drycker etc. Helt okej.
 
Menar du loungen? Jag bodde på hotellet i februari, och åt frukost där. Fanns egg benedict, smörgåsar, bakverk, drycker etc. Helt okej.
Yes det var det jag menade, jag lämnade hotellet 05:30 på morgonen så hann inte med frukost men tillbringade hela dagen innan där och ingen mat. Kan ha varit att de var julafton :)
 

Voyageur

Medlem
Ska bli kul att se om Mercure BKK Siam uppgraderar något idag :)

För andra gången överraskar Mercure osannolikt mycket. varenda en av Platinum förmånerna uppmärksammats och mer därtill. Dessutom generösa executive rum med fri minibar och nespresso maskin samt lounge.

Mercure lyckas bättre än en del Sofitels.
 

dino_81

Medlem
Mercure lyckas bättre än en del Sofitels.

Håller med dig om det. Förutom en tråkig upplevelse i Madrid har Mercure uppmärksammat status och dess förmåner vid samtliga av mina vistelser.

Hoppas att du uppskattar Meecure Siam Bangkok, har bott där vid två tillfällen och var väldigt nöjd. Poolen på taket är suverän!
 

MTheC

Medlem
Mina erfarenheter har varit extremt varierande. I Asien (flera olika hotell i Thailand, Kina, Singapore och Vietnam) har jag alltid blivit uppgraderad. I Europa har det varit mer varierande. I Frankrike har jag fått ta del av förmånerna utan att behöva påtala det på Sofitel och Novotel men de flesta Mercure har det varit diskussioner med. I Holland där jag ofta bor är de dåliga på det. Mercure Amsterdam Airport är generellt sett usla - de försöker ofta sälja rumsuppgradering och när man sen påtalar att det ska vara en förmån som Platinum så försöker de ofta påstå att de gjort ett misstag och att deras 'Privilege rooms' faktiskt är fullbokade. Har även behövt påtala det när jag bott på Mgallery inne i Amsterdam.
 

Voyageur

Medlem
Mina erfarenheter har varit extremt varierande. I Asien (flera olika hotell i Thailand, Kina, Singapore och Vietnam) har jag alltid blivit uppgraderad. I Europa har det varit mer varierande. I Frankrike har jag fått ta del av förmånerna utan att behöva påtala det på Sofitel och Novotel men de flesta Mercure har det varit diskussioner med. I Holland där jag ofta bor är de dåliga på det. Mercure Amsterdam Airport är generellt sett usla - de försöker ofta sälja rumsuppgradering och när man sen påtalar att det ska vara en förmån som Platinum så försöker de ofta påstå att de gjort ett misstag och att deras 'Privilege rooms' faktiskt är fullbokade. Har även behövt påtala det när jag bott på Mgallery inne i Amsterdam.

Ingen hemlighet att hotell i Asien generellt har en mycket större service nivå än vi i Europa. Dock alltid lika förvånande när 5 stjärniga hotell oavsett kontinent kör 3 stjärnig service!
 
Toppen