Senaste nytt

Någon som har erfarenhet av uppgradering som Platinum på Accor Le Club

Har någon erfarenhet av uppgraderingar på längre vistelser, typ 2-3 veckor++?

Jag antar att sannolikheten att man blir uppgraderad då är lägre än vid kortare vistelser (helt enkelt för att det är större risk att alla rum i högre kategori är bokade under någon av dagarna man bor där.
Kommer behöva bo ca 3 veckor i Beijing i oktober/november, och Novotel Beijing Xin Qiao har bra pris som passar vår budget, men det är för ett rum utan fönster. Jag kan överleva utan fönster, men vore trevligare att kunna se vad det är för väder ute innan man går ut...
I övrigt verkar det vara ett hyfsat bra alternativ, då jag väl åtminstone borde vara garanterad loungeaccess även om rummet inte blir uppgraderat?

(detta bygger förstås på att jag Accor hunnit uppgradera mig till platinum innan dess efter att jag köpt 50 Accoraktier)

Har någon erfarenhet av uppgraderingar på längre vistelser, typ 2-3 veckor++?

Jag antar att sannolikheten att man blir uppgraderad då är lägre än vid kortare vistelser (helt enkelt för att det är större risk att alla rum i högre kategori är bokade under någon av dagarna man bor där.
Kommer behöva bo ca 3 veckor i Beijing i oktober/november, och Novotel Beijing Xin Qiao har bra pris som passar vår budget, men det är för ett rum utan fönster. Jag kan överleva utan fönster, men vore trevligare att kunna se vad det är för väder ute innan man går ut...
I övrigt verkar det vara ett hyfsat bra alternativ, då jag väl åtminstone borde vara garanterad loungeaccess även om rummet inte blir uppgraderat?

(detta bygger förstås på att jag Accor hunnit uppgradera mig till platinum innan dess efter att jag köpt 50 Accoraktier)

Har du redan bokat?

Jag vill varna för Novotel Beijing Xin Qiao - vi var där för tre veckor sedan och fick ett mycket otrevligt mottagande vid ankomsten. Inredningen är murrig och omodern/sliten. Det första vi gjorde när vi kom in på rummet var att koppla upp oss och boka två nätter på Sofitel Wanda Beijing för att därefter fortast möjligt lämna Novotel. Sofitel Wanda som vi bott på tidigare var rena himmelriket i jämförelse (uppgradering till luxury club room med lounge access).

Som alternativ till Novotel Beijing Xin Qiao kan jag rekommendera Novotel Beijing Peace vilket är i genomsnitt knappt en hundralapp dyrare än Xin Qiao per natt men är betydligt trevligare och fräschare samt har en vacker utsikt från executive loungen mot förbjudna staden.

Tack för varningen, har inte bokat än. Billigaste rummet på Xin Qiao ligger dock på 467 kr/natt och på Beijing Peace på 835 kr/natt för de datum jag tittar på, så blir en del skillnad...
Grand Mercure Beijing Central ligger på 613 kr/natt, någon som har erfarenhet av det?

Har du redan bokat?

Jag vill varna för Novotel Beijing Xin Qiao.

Häller fullständigt med, bodde där för tre år sedan och det var både första och sista gången. Vid frukosten första morgonen så stod kocken som hade hand om våffelstationen med sitt fingret så långt upp i näsan att vi samtliga fyra bestämde oss att inte äta någon mer frukost där.

Sista kvällen skulle vi äta middag i deras restaurang och den höll på att sluta i katastrof och servicen var riktigt urusel då de bl.a. serverade nötter till en nötallergiker trots att vi sa till tre gånger, Det serverades även varmt vitt vin, öl som de ställde på det tomma bordet bredvid som vi själva fick öppna. Våran mat serverades till fel bord för att sedan gå ut till köket för att 20 minuter senare komma till vårt bord-kall. Bara för att nämna några incidenter under denna middag, kändes som rena Fawlty Towers.

Det som var bra med detta hotell var läget med tunnelbanan precis framför samt närheten till torget och förbjudna staden men jag skulle rekommendera att kika på @SeaPlanePilot tips.

Kan rapportera 3 av 3 UG på följande hotell med platinumkort:

Sofitel SO Singapore
Novotel Hong Kong Citygate
Sofitel Hyland Shanghai

Alla från billigaste rum till nästa nivå.
- Sofitel So var nytt, fräscht och bra, dock stort minus för avsaknad av lounge.
- Novotel HKG Citygate var bra med Novotel-mått. Liknande TPE.
- Sofitel Hyland var billigt och kan väl milt uttrycka att bilderna på hemsidan inte riktigt stämde överens med verkligheten.

Sofitel la Defence, lång taxiresa med avstängd motorväg á 730€, men fick i alla fall ett glas Laurent Perrier och en uppgradering från billigaste till junior suite. Snyggt och trevligt hotel med vänlig personal. Jag får nog titta närmare på Sofitel.

Incheckade på Sofitel The palm resort. Bokar en beach suite, ingen uppgradering då hotellet va väldigt bokat enligt front desk. Dock hade dom gett oss den bästa beach sliten med stor uteplats och direkt access till strand och pool.

Välkomstdrink och frukt samt chokladpraliner fanns på rummet. Massa complementary vattenflaskor fanns även.

Återkommer med bilder och recension senare. Nu skall vi njuta.

Incheckade på Sofitel The palm resort. Bokar en beach suite, ingen uppgradering då hotellet va väldigt bokat enligt front desk. Dock hade dom gett oss den bästa beach sliten med stor uteplats och direkt access till strand och pool.

Välkomstdrink och frukt samt chokladpraliner fanns på rummet. Massa complementary vattenflaskor fanns även.

Återkommer med bilder och recension senare. Nu skall vi njuta.
Du måste utnyttja butlerservicen, dom är helt fantastiska! Prova även Porterhouse, riktigt bra Steakhouse samt skaldjuren på Moana! Cluben är väl inte Sofitelklass men ett glas och butlerservice funkar mer än väl. Ät er frukost i Manava istället för Cluben... ja det var väl mina tips :) Njuuuuut

Toppen