Senaste nytt

Någon som har erfarenhet av uppgradering som Platinum på Accor Le Club

Har varit på långresa nyligen och bokade billigaste dubbelrummet Novotel Clarke quay i Singapore via Accors hemsida. Blev direkt uppgraderad till executive room och fick loungeaccess + frukost "på köpet". Men jag bokar alltid via accors hemsida och jag väljer alltid "Le Club AH loyalty platinum" valet så har man gratis avbokning också. Platinumkortet fungerar mkt bra i asien.

Incheckade på Novotel i Brisbane(det som ligger i city). Hotellet bokades via hotels.com och får även tillgodoräkna mig nätterna på mitt Welcome Reward hos hotels.com. Vid bokningen angav jag mitt A club nummer. Blev uppgraderad till Premier floor med b l a Nespressomaskin på rummet. Förutom fritt internet även en drinkkupong.

Ingen uppgradering på Mgallery La Veranda, Phu Quoc, trots bokning långt i förväg direkt via Accor. "Men ni fick ett rum i den nybyggda delen"...

Ingen uppgradering på Mgallery La Veranda, Phu Quoc, trots bokning långt i förväg direkt via Accor. "Men ni fick ett rum i den nybyggda delen"...

Tog mod till mig och nämnde detta i lätt beklagande ton receptionen i dag. Nu har vi plötsligt ett av ställets bästa rum och ni som bott på bättre ställen vet ju vad det brukar betyda. Bra där, Accor!

Vi kom till Sofitel Viaduct Harbour Auckland idag. Vid check in fick vi ingen uppgradering. När vi kom upp till vårt Superior room vi bokat får vi, (trots önskan om 2 separata sängar och bokning 4 månader i förväg) en dubbelsäng.

Vi går ner o påtalar detta igen o då nämner jag uppgradering i rum varpå hon säger att de kostar ytterligare 50 NZdollars. Påtalar då att vi båda är Accor Platinum o då ber hon oss att vänta medans hon försvinner bak till kontoret o sin supervisor. Vips uppgraderade till Luxury Room och då dem inte hade några rum med enkelsängar så tog dom helt enkelt in en hel säng till i rummet (inget skämt).

Hotellet i sig är ganska pampigt! Med egen hamn på innergården om man vill ankomma med båt ;)

Last edited:
Har åkt ner till Silver efter matchningen men blev ändå uppgraderad idag från standard till junior svit på Pullman La Défense :)

Toppen