Senaste nytt

Någon som har erfarenhet av uppgradering som Platinum på Accor Le Club

Eftersom mitt kort går ut 31/3 2014 borde det alltså bli 31/3 2015.
Då hinner vi säkert återvända till Novotel Phuket Resort en gång till. Fantastiskt bra hotell där platinumkortet gav oss ett härligt rum högt upp med utsikt över havet. Ett par Singha på den balkongen vid solnedgången är något som sitter kvar i minnet dessa gråa februaridagar i Sverige.

Undrar vad dom har för urvalskriterier, jag hade runt 15 nätter och fick mail som började med:
Sadly you're moving to Le Club Accorhotel​s Silver status
:confused:

Undrar vad dom har för urvalskriterier, jag hade runt 15 nätter och fick mail som började med:
Sadly you're moving to Le Club Accorhotel​s Silver status
:confused:

Mycket kan nog bero ifall du bor på ibis eller sofitel i standarden. Fler nätter på dem mer "lyxigare" i kedjan ger kanske bättre förutsättningar :)

Fick behålla mitt Platinum. Hade 1 natt på Mercure och två nätter på Sofitel.

Idag blev jag uppgraderad på Carlton i Lyon, fick även två drinkar i baren, handskrivet välkomstbrev och godis på rummet.

Känns som att Platinum levererar. Kommer nog att överge Carlson Club (CCG) till förmån för Accor. Någon som vet hur Sofitel Hamburg är?

Fick behålla mitt Platinum. Hade 1 natt på Mercure och två nätter på Sofitel.

Idag blev jag uppgraderad på Carlton i Lyon, fick även två drinkar i baren, handskrivet välkomstbrev och godis på rummet.

Känns som att Platinum levererar. Kommer nog att överge Carlson Club (CCG) till förmån för Accor. Någon som vet hur Sofitel Hamburg är?

Men det verkar ju inte bra att bo för mycket på Accor om du vill behålla ditt Platinum-kort nästa år. Baserat på inläggen ovan verkar man ju få silverkort istället om man har fler än fem nätter per år. Alternativet då blir ju att komma upp i 60 nätter/år och kvalificera till Platinum på riktigt.

Verkar som att Accor har platinum förmåner för sina aktieägare. Rezidor ger alla som har över 200 aktier guld. Någon som testat Accor?

Toppen