Senaste nytt

Någon som har erfarenhet av uppgradering som Platinum på Accor Le Club

Våning 10 bodde vi på, galet bra utsikt därifrån, (executive suites ligger tydligen på våning 10 och 11 medan presidential ligger på 12:e). Återkommer med recension inom kort när hysterin innan jul lägger sig på jobbet.

Oj då! Ni hade alltså utsikt mot katedralen? Om de va så fick jag också ett sådant rum förra gången jag var där. Va det en balkong som gick runt halva byggnaden (enorm)? 2 badrum typ? Trodde de var junior sviten :)
 

erhel

Medlem
Oj då! Ni hade alltså utsikt mot katedralen? Om de va så fick jag också ett sådant rum förra gången jag var där. Va det en balkong som gick runt halva byggnaden (enorm)? 2 badrum typ? Trodde de var junior sviten :)

Låter som samma typ av rum. I så fall var det en executive. Junior är tydligen lite mindre.
 

Rami

Medlem
Har någon blivit uppgraderad på Sofitel So Bangkok? Är man garanterad tillgång till loungen om man bokar en Cosy eller comfy?
 
Mina erfarenheter är goda vad gäller uppgradering. Har alltid (nåja, två gånger av två) blivit uppgraderad på Sofitel. Oavsett uppgradering eller ej så har du tillgång till lounge, det ingår i statusförmånerna för Platinum. Tips, boka billigare rate utan frukost, eftersom frukost ändå finns i loungen. Dessutom har jag aldrig blivit nekat den ordinarie frukostbufféen
 

VictorB

Medlem
Har någon blivit uppgraderad på Sofitel So Bangkok? Är man garanterad tillgång till loungen om man bokar en Cosy eller comfy?

Har bokat ett So Comfy room på Sofitel So Bangkok och kommer bo där mellan den 4-6 Januari så kan återkomma efter min vistelse hur de hanterar sina Platinum gäster. Hoppas på att bli uppgraderad till ett So club med water element tema och enligt kommentarerna på flyertalk och tripadvisor så verkar det inte vara några problem.

För att bidra till tråden och ge tillbaka lite till detta trevliga forum som jag läst så mycket på utan att skriva något tidigare så kan jag berätta lite om min nuvarande vistelse på Pullman Hotel G Pattaya.

Har som så många andra fått mitt Platinum kort via länk och då jag nu befinner mig på en längre semesterresa i Asien så har det blivit dax att använda det för första gången. Bokade sex nätter över nyår dagen innan jag anlände på latestays.com då jag sedan tidigare kollat på Accors hemsida och där kostade det billigaste rummet 1400kr natten, jag gav 730kr inkl frukost. När jag ankom till hotellet hade jag inga högre förväntningar men när jag kom fram till receptionen drog jag fram mitt platinumkort på disken så blev det fart på dem. Genast visades jag vägen till en annan disk och jag min flickvän blev serverade en välkomstdrink och fick kalla handdukar vilket var välkommet efter en lång resa från Koh Phangan. Efter inchecknings proceduren var klar fick vi även en present i form av en orange Pullman beachbag och sedan reda på att vi blivit uppgraderade från det Deluxe room vi bokat till ett Executive Club Room på 7e våningen med havsutsikt dock utan lounge access. Antar det hade ingått om jag bokat via Accors hemsida men kan inte klaga rummet är super fint och har en väldigt vacker utsikt över havet och den skönaste sängen vi haft på resan.

Har två nätter på Novotel Ploenchit och Sofitel So Bangkok inbokat innan jag åker hem så ska bli kul och se hur jag bemöts där då jag bokat båda vistelserna via Accors hemsida :)
 

Lallarn

Medlem
[...]
För att bidra till tråden och ge tillbaka lite till detta trevliga forum som jag läst så mycket på utan att skriva något tidigare så kan jag berätta lite om min nuvarande vistelse på Pullman Hotel G Pattaya. [...]

Kul! Jag bor på samma hotell med min flickvän, lämnar dock strax för färd mot Koh Tao. Mitt Platinum kom också till bra användning; rumsuppgradering (29e våningen), Executive check-in, välkomstdrink, kalla handdukar, tillgång till Executive Lounge (med b.la. Afternoon Tea, gratis cocktails etc) samt drink-voucher för två på Scarlett bar (37e våningen). Dock ingen beachbag för oss! Riktigt bra med Late check-out till 16:00 idag också. Bokade via Accors hemsida för 60€/natt.
 

Toby

Medlem
Blev uppgraderat på Mercure Gold hotel i Dubai. Blev dessutom väckt 22:30 på kvällen via telefon då dom tydligen ville ge mig en fruktsallad för att jag är VIP.
Fruktsalladen var tre gröna äpplen som knappt gick att äta. Servicen i övrigt var usel och pinsam i vissa fall. Kommer kontakta Accor för vidare information, vet ni vart man ska vända sig?
 

johisco

Medlem
Hade bokat Superior Room på Sofitel Dubai Marina och fick ett välkomstbrev med en beskrivning av förmåner. Uppgradering till Luxury Room (korkat att boka Superior...), valfria välkomstdrinkar, frukt och choklad på rummet, tillgång till lounge, sen utcheckning mm.

Grymt med lounge som serverar fri Champagne! :) Även om det var Mög & Skändan...

Vi bodde på 27e våningen med grym utsikt över hav och The Palm. Märkte ingenting av något byggarbete rent ljudmässigt även om det syns ordentligt om man tittar ner...
 
Last edited:

jumbooze

Medlem
Blev uppgraderat på Mercure Gold hotel i Dubai. Blev dessutom väckt 22:30 på kvällen via telefon då dom tydligen ville ge mig en fruktsallad för att jag är VIP.
Fruktsalladen var tre gröna äpplen som knappt gick att äta. Servicen i övrigt var usel och pinsam i vissa fall. Kommer kontakta Accor för vidare information, vet ni vart man ska vända sig?

Blev också uppgraderad här till Svit, hade bokat med frukost och fick gräva fram bokningen för att överbevisa annars ville de ha betalt för den. :mad:
 
Toppen