Hej samtliga,
Tack för många bra inputs i tråden. Har läst igenom och med den kunskap jag samlat på mig försökt att lösa en bokning i december 2022 utan framgång. Bokningen jag vill göra är för två personer från GOT - MIA någon gång efter jul 2022. Exempelvis var det igår onsdag den 2 februari 330 dagar kvar till avresedatum den 29 december. Jag väntade alltså i tisdags uppe till klockan 00:00 men inga biljetter släpptes. För säkerhetens skull var jag även redo kl 06:00 (Miami 00:00) på morgonen onsdagen den 2 februari om det var då biljetterna släpptes, men utan någon lycka. Jag sökte även direkt CPH - MIA, men inte heller det gick.
Jag har i tråden noterat att SAS har vissa perioder då de inte släpper biljetter 330 dagar i förväg, t.ex. under jul. Genom att tolka nedan bild ser det ut som att en sådan period startats för den 15 december och fortfarande pågår (verkar vara detsamma för biljetter till NY).
Frågor:
- Hur länge brukar SAS köra perioder då de inte släpper några EB-biljetter alls?
- Har förstått att SAS ibland släpper biljetter andra perioder än 330 dagar innan. Är det 120 dagar innan som gäller då? Dvs. om jag vill resa den 29 december 2022 bör jag alltså vara redo kl 00:00 den 31 augusti 2022 (dvs. vara vaken till 00:00 den 30 augusti). Eller är det morgonen kl 06:00 jag bör vara redo (00:00 tid i Miami)?
- Annat jag bör tänka på för att inte missa EB-biljetter som eventuellt i efterhand kommer att släppas i mellandagarna 2022?
PS. Denna resan ska bokas med FlyPremium varför annat Star Alliance bolag inte är relevant. Tack på förhand!
Visa bifogad bild 125945