Senaste nytt

När släpps SAS awardbiljetter?

Nej, det finns ingen garanti. Har du en bättre strategi? :)

Nix, min strategi är nära nog identisk med din. Man spelar den hand man är given, dock så finns det visa sträckor el destinationer jag skulle vara försiktigare med som t.ex. PVG/PEK med SAS där 2+ awardplatser aldrig dyker upp.

• Gilla
Reactions: JPE
Sen när började SAS släppa bonusplatser longhaul vid 360 dagar i GO istället för som tidigare 330?

Inget släpp alls i Plus/Business till SFO, men det är väl blockat för att det är i mitten på juli jag var på jakt efter platser. Räknade med det, men blev förvånad över GO-släppet på 360 istället.

Sen när började SAS släppa bonusplatser longhaul vid 360 dagar i GO istället för som tidigare 330?

Inget släpp alls i Plus/Business till SFO, men det är väl blockat för att det är i mitten på juli jag var på jakt efter platser. Räknade med det, men blev förvånad över GO-släppet på 360 istället.
Det verkar helt klart vara något nytt, frågan är om det är ett "misstag" eller något nytt som är här för att stanna

Ping @LSH

Last edited:
Jag bokade 2st business ARN-SFO i tisdags för avresa 330 dagar därefter och de dök exakt 00:00. kollade på morgonen 09:00 och då kom SFO-ARN för samma dag (men då jag tänker stanna längre så bokade jag inte).

Men nu såg jag till min ”förskräckelse” att returerna typ veckor senare redan var släppa, GO fanns men inte business.
Tråkigt! Jag som hade redan hade lagt in i kalendern och bokat av möten etc för att kunna knippa dessa…

Nu får det bli SAS ut , TAP hem …

Förutom någon konstig bugg på 13/8 så visas inga business eller plus. Inte så upphetsande men en fördel är ju att det nu alltid kommer gå att boka en dummy-retur när man hittat business.

Jag kommer att schemalägga hämtning av data 330-360 men befintliga GO-platser kommer uppdateras sällan.

Jag bokade 2st business ARN-SFO i tisdags för avresa 330 dagar därefter och de dök exakt 00:00. kollade på morgonen 09:00 och då kom SFO-ARN för samma dag (men då jag tänker stanna längre så bokade jag inte).

Men nu såg jag till min ”förskräckelse” att returerna typ veckor senare redan var släppa, GO fanns men inte business.
Tråkigt! Jag som hade redan hade lagt in i kalendern och bokat av möten etc för att kunna knippa dessa…

Nu får det bli SAS ut , TAP hem …
Har du läst de fem inläggen innan det här inlägget du skrev idag? Förklarar situationen.

Toppen