Senaste nytt

När kommer SkyPriority till Skandinavien?

Hej! Vi kommer flytta till T2 på Arlanda och i o m det så kommer även vi kunna erbjuda en s.k prio-lane. Hälsn Karin

Har upplevt precis detta, en tidig lördagmorgon. Struntande i att ställa mig i kön till "andra piren" och tog mig snabbt till andra sidan av T5, utan kö. Sedan blev det till att prommenera hela vägen till rätt pir. Längre sträcka att gå, men mycket snabbare än att stå i kö någonstans mitt i Sky City.
Nej, en liten Fast Track i säkerhetskontrollen på ARN, den står högt på min lista. Det tycks finnas vid A-pirens (och F-gaternas) säk-kontroll för LH, SAS, Finnair, etc.? AF/KLM nästa?

Karin, kommer vi då även att få se en bättre lounge? Den nuvarande på ARN är ju inte direkt toppklass, även om den har de grundläggande saker man behöver. Jag förstår ifall ni inte har underlag att öppna en helt egen lounge, men ni kan väl iaf försöka påverka så att vi får något mer likt tex KLMs lounger i AMS..?

Karin, kommer vi då även att få se en bättre lounge? Den nuvarande på ARN är ju inte direkt toppklass, även om den har de grundläggande saker man behöver. Jag förstår ifall ni inte har underlag att öppna en helt egen lounge, men ni kan väl iaf försöka påverka så att vi får något mer likt tex KLMs lounger i AMS..?

Hade väl samma fundering ...

Johan, riktigt trist att höra! ska genast ta kontakt med kollegorna på CPH som i sin tur får ta ett allvarligt samtal med handling agenten. Tack för att du hörde av dig! Hälsn Karin
Tack..

Jag kommer att fortllöpande rapportera här hur de sköter sig vid gaten på Kastrup. Nästa resa från CPH blir dock först den 17e April, som det ser ut nu.

Johan

Hej! Ja, T2 är tänkt som en ny business terminal och med det kommer också en ny lounge. Om allt går enl planen så beräknas den stå färdig i november. Men den tidigare nämnda prio lane i security kommer finnas från "början", alltså 29 maj. Hälsn Karin

.

Johan, bara för din info så har jag varit i kontakt med Duty Manager på Novia på CPH gällande dina synpunkter. Om du upplever fortsatt stora bekymmer, var snäll och skriv ett mail till mig karin.forss@klm.com, på engelska, så ska jag skicka vidare till berörda för att trycka på ytterligare! Hälsn Karin

Tack..

Jag kommer att fortllöpande rapportera här hur de sköter sig vid gaten på Kastrup. Nästa resa från CPH blir dock först den 17e April, som det ser ut nu.

Johan

jag flög AMS-CPH i eftermiddags. De har infört Sky Priority in AMS, men det var inget vi märkte något av vid gaten. Inga skyltar, inga utkall. Dock fick de som köade på business/elite sidan gå ombord först, men jag tvivlar starkt på att många av dessa hade elite status. Det var precis noll passagerare i business class, och jag kan inte tänka mig att cirka en tredjedel av ekonomipassagerarna hade silver/guld/platinum kort.

Johan

På AMS funkar ju Sky Priority bra och man har skyltar och separata köer. Däremot antalet affärsresenärer med Elite kort är också hög på vardagar.
I Sverige kommer det inte funka då man helt struntar i sånt. :p

Jag flög första gången från terminal 2 med AF i förrgår, smidigt med priority lane till skillnad från den överbefolkade säkerhetskön i terminal 5 (speciellt sådana där hemska dagar med alla dessa charterresenärer som inte kan hålla reda på sina ryggsäckar)...

Nya loungen i terminal 2 ser lite provisorisk ut men den är definitivt bättre än menzies loungen i terminal 5.

Emellertid så funkar inte priority boarding i vanlig ordning, alla ställer sig i första bästa kö och tänker inte på de små skyltarna som säger general boarding eller priority boarding. Agenterna verkar ju som vanligt inte bry sig och låter alla snällt passera. Jag ställde mig i ekonomikön som började boarda före prioritykön.

Hur som helst bra med en priority-lane till säkerhetskontrollen, jag förmodar att bagaget kommer snabbare nu också.

Toppen