Senaste nytt

När kommer SkyPriority till Skandinavien?

Mr.A

Medlem
Hej, jag är generellt nöjd med AF och KLM och föredrar dessa framför SAS/Lufthansa, det är fint med priority-lane till säkerhetskontrollen i terminal 2 men priority boarding fungerar aldrig - varför bryr sig agenterna inte?
 

Jacob

Medlem
Nya loungen i terminal 2 ser lite provisorisk ut men den är definitivt bättre än menzies loungen i terminal 5.
Vad jag förstår är den provisorisk också, den nya permanenta kommer inte förrän senare i höst.

Var i terminal 2 ligger loungen? Hur såg det ut med mat och dryck i loungen?
 

Air France/KLM

Företagsrepresentant
Dear Mr A, tack för feedback och för dina vänliga ord om oss!
När det gäller prio boarding har vi haft uppe detta förut och då gällde det CPH.
Jag tar frågan vidare till vår stationschef på Arlanda och hoppas på snar bättring..vet att det varit stökigt p g a flytt med det är ju en föklaring och inte en ursäkt. Som sagt - tack för ditt input!

Hej, jag är generellt nöjd med AF och KLM och föredrar dessa framför SAS/Lufthansa, det är fint med priority-lane till säkerhetskontrollen i terminal 2 men priority boarding fungerar aldrig - varför bryr sig agenterna inte?
 

Mr.A

Medlem
Jacob - Mat och dryck i loungen betydligt bättre än i terminal 5, full frukost med bröd, skinka, ost, leverpastej, frukt, juice, kaffe, te etc... kollade inte in starkvarorna så noga då detta var en morgonflight, loungen ligger intill restaurangen på övervåningen.

En annan fördel var att bagaget kom på nolltid, nu kanske man prioriterar priority tags, något man inte gjorde i terminal 5.
 

marbe166

Medlem
Hej,

När jag åkte ARN-AMS i måndags em så funkade faktiskt Priority Boarding. Det annonserades och Prioritykön betades av före resten. Däremot när jag åkte till AMS-ARN med kvällsflighten för en månad sen tog det evigheter att få bagaget, något som jag även upplevt i T5 på ARN. Varför ska det behöva ta en kvart från att kabinen är tom tills första väskorna kommer på bandet?
 

Mr.A

Medlem
Boardar KL till Amsterdam på ARN nu. Ingen Priority boarding i vanlig ordning. Hur svårt kan det bli? Jag stör mig på att man utlovar vissa saker men inte levererar...
 

Dr. Miles

Expert
Varför inte bygga permanent skylt som finns t ex i Hong Kong? Det fungerar oavsett flygbolag.
10198d1349931725-img_2484.jpg

(Foto Jacob)
 

Air France/KLM

Företagsrepresentant
Det stör jag mig på också!!! Men jag skickar vidare all feedback jag får och trycker på de personer som finns i min närhet!

Boardar KL till Amsterdam på ARN nu. Ingen Priority boarding i vanlig ordning. Hur svårt kan det bli? Jag stör mig på att man utlovar vissa saker men inte levererar...
 

Mr.A

Medlem
Fick åtminstone ett trevligt svar och ursäktfrån KLM som skulle kontakta teamet på Arlanda samt 2000 miles som plåster på såren :)
Det kanske lönar sig att klaga då man inte är nöjd, jag har trots allt haft 100 flighter med AF/KL i år och är nöjd i 90 % av fallen...
 
Toppen