Senaste nytt

MR helg i Chicago - 21-22 jan 2023

Sir Lemon

Medlem
Är det flera än jag som övernattar i Chicago och kanske tar 16:00 flyget till Arlanda?

Jag tar gärna emot tips om bra öl och deep dish pizza ställen för lördag kväll.
Rekommenderar tåg (The El) plus buss till Foster/Kedzie (ca 40 min totalt från O’Hare) Stig av och ät på Tre Kronor. Gå ett par hundra meter i gatans färdriktning. Vandra längs med Chicago River och njut. Har du en timma till så fortsätt med samma busslinje till Andersonville. Besök lämplig bar, exempelvis jazzbanden och Al Capones favoritställe ”The Mill”. Alternativt vandra ca 15 min från Tre Kronor söderut på Kimball och besök German Brauhaus vid Lincoln Square.
 
Då kanske kan vi leta efter den där pizzan ihop :) vart ska du bo?
Jag är på samma flyg i Plus som dig på båda riktningar, hoppas på upgrade på vägen hem dock...

Låter som en plan! Osäker på boende, polare som fixat den biten. Omnia eller något, tror jag det var. I närheten av ett steakhouse han frekventerade när han bodde i USA. Det var tydligen det viktigaste, jag själv är mer inne på pizzan.
 

larced

Medlem
Jag fick också tips av Malnati's, det blir nog en vända där. Man behöver testa en deep dish i Chicago innan man bestämmer sig för eller mot.

Fick också tips av Forbidden Root Restaurant & Brewery. Får se hur pigg jag är att åka ut dit
Forbidden Root är OK, och ganska kul med olika "örtiga" öl. Men det finns bättre öl i Chicago. Är du i närheten besök dom gärna, men inte värt omvägen om du har ont om tid.
 

AndersSt

Medlem
Jag fick också tips av Malnati's, det blir nog en vända där. Man behöver testa en deep dish i Chicago innan man bestämmer sig för eller mot.

Det finns flera av dessa restauranger i Chicago, vi gick till den på Michigan Avenue. Restaurangen ligger vid The Wrigley Building. Ganska trevlig lokal i källarplan, men ljudnivån kan vara lite jobbig, en kombination av riktig dålig akustik (tegelvalv) och högljudda gäster. Rekommenderar att man förbeställer så man slipper vänta allt för länge. Vi åt en "The Lou" och en "Pepperoni", båda medium size, vilket är fullt tillräckligt för fyra personer.
 

Lagerman

Medlem
Så kul att så många skall med. Flyger själv MMX-ARN-CPH-ORD 21/1 och åter ORD-ARN-MMX 22/1. Flyger Plus. Och som många efterfrågat, var hittar jag den bästa deep dish-pizzan? Första gången i Chicago och det känns som ett måste!
Måste ju slå ett slag för kedjan Giordanos som finns på flera platser runt om i stan. Där kan du få ditt lystmäte i deepdish pizza, och till en vettig peng också.

Ett annat riktigt skönt ställe i Chicago är Eleven City Diner precis norr om south loop. Ett sånt där skönt "All day breakfast" ställe med allting gott och alldeles för mycket. Deras Reuben är magisk!
 

HerrZ

Ny medlem
Var i Chicago i November med ett gäng vänner. Lätta marktransporter med Uber och om fint väder att låna en hyrcykel.

Matmässigt så är väntan på Au Cheval, topp inom hamburgare, väl värd. Mittemot Haymarket Brewery i hipstriga West Loop.
Giordano's funkade finfint, även om du blir mätt snabbare än du tror på Deepdish.
En drink på Signatur 96th med utsikten är trots allt bra valuta för pengen.
Och ett bra utflyktsmål är Museum of Science and Industry med sin intakta WWII u-båt.
 
Så kul att så många skall med. Flyger själv MMX-ARN-CPH-ORD 21/1 och åter ORD-ARN-MMX 22/1. Flyger Plus. Och som många efterfrågat, var hittar jag den bästa deep dish-pizzan? Första gången i Chicago och det känns som ett måste!
Kan rekommendera Pizano's Pizza & Pasta för deep dish på Madison street, ligger på gångavstånd från Radisson Blue Aqua.

Även om nu Radisson i USA är lite tragiskt just nu ;)
 

larced

Medlem
Var i Chicago i November med ett gäng vänner. Lätta marktransporter med Uber och om fint väder att låna en hyrcykel.

Matmässigt så är väntan på Au Cheval, topp inom hamburgare, väl värd. Mittemot Haymarket Brewery i hipstriga West Loop.
Giordano's funkade finfint, även om du blir mätt snabbare än du tror på Deepdish.
En drink på Signatur 96th med utsikten är trots allt bra valuta för pengen.
Och ett bra utflyktsmål är Museum of Science and Industry med sin intakta WWII u-båt.
Kan bara instämma. Bra tips rakt av.
Vill även lägga till att Pizzeria Uno är rätt charmig och bra om man vill ha deep dish.
 
Toppen