Senaste nytt

[Mistake rate] Clarion Stockholm, 12-14 maj 2014, 180 SEK / natt för svit

180kr per natt för ett standardrum i Stockholm är ett väldigt bra pris det också, så man bör väl vara glad att de inte bokade av bokningen.

Det är det alldeles säkert men jag åker inte till Stockholm för att bo i ett standard rum med dubbelsäng. :p
Mitt enda syfte var ju att bo där och skriva en recension. :)
 

agehall

Medlem
Regel nr 1 när man bokar mistake rates: RING INTE FLYGBOLAGET!

I detta fall översätts det till "var glad att du har kvar din reservation öht." Dvs bråka inte med dem - risken är att de avbokar alltihop.
 
Regel nr 1 när man bokar mistake rates: RING INTE FLYGBOLAGET!

I detta fall översätts det till "var glad att du har kvar din reservation öht." Dvs bråka inte med dem - risken är att de avbokar alltihop.

Avbokar självfallet om jag inte får vad jag bokat. (Juniorsvit)
Inte åker jag till Stockholm för att bo i ett vanligt hotellrum. Vad är det för syfte med det? :p
 

agehall

Medlem
Tja, jag bodde på Clarion Sign så sent som för en vecka sedan trots att jag bor i stan. Det kan vara trevligt att komma bort en natt.
 

dino_81

Medlem
Hej Andreas,

Tack för din bokning hos oss.

På grund av ett systemfel under vår senaste web-uppdatering är jag rädd att du fått fel bekräftelse skickad till dig. Det rum som är bokat till dig den 12 maj 2014 är ett standardrum med dubbelsäng. Jag ber om ursäkt för besväret, tveka inte att höra av dig om du skulle ha några funderingar gällande vistelsen. Vi ser fram emot att välkomna dig till oss!


Någon som vet hur man kan gå vidare med detta (om man nu orkar)? Att dom säger att det avser ett standard rum är ju bara för att dom vill kunna hyra ut rummet till det normala priset.

Även om det kanske var väntat så tycker jag att det är dåligt att man inte säger som det är - att det har blivit fel vilket säkert kan ha med web-uppdateringen att göra istället för att säga att du har fått fel rum. Jag antar att det inte går att få vanliga rum för den summan i normalfallet?

Går det att låta någon annan ta över reservationen skulle jag hålla på den ett tag och sälja/ge bort den när det börjar närma sig. Det är ett väldigt bra pris för rum i centrala Stockholm.
 

Jonas C

Medlem
Avbokar självfallet om jag inte får vad jag bokat. (Juniorsvit)
Inte åker jag till Stockholm för att bo i ett vanligt hotellrum. Vad är det för syfte med det? :p

Jag håller med Agehall om att det kan vara skönt att komma bort ibland. Jag tar gärna över rummet (förutsatt att namnändring är möjligt) ifall du inte vill bo i ett standardrum :)
 

OliT

Medlem
Så. Jag har varit i kontakt med Clarion via telefon och Clarion har efter samtalet och centrala påtryckningar (centralt till hotelldirektören) beslutat sig för att hedra de reservationer som gjorts och bekräftats. Det blir alltså juniorsviter :)

Edit: Kan tillägga att jag kontaktades av en mycket professionell och trevlig person på Nordic Choice, Tobias. Han verkade ha hanterat ärendet centralt efter mitt initiala samtal och är nog den vi kan tacka för att detta fixades.
 
Last edited:

agehall

Medlem
Det var vågat. Jag skulle aldrig ha ringt om jag var minsta intresserad av att faktiskt ha ett rum. Hade det varit ett flygbolag och en mistake fare, så hade troligen alla bokningar varit på väg att bli cancellerade.
 

OliT

Medlem
Det var vågat. Jag skulle aldrig ha ringt om jag var minsta intresserad av att faktiskt ha ett rum. Hade det varit ett flygbolag och en mistake fare, så hade troligen alla bokningar varit på väg att bli cancellerade.

Eftersom Clarion redan upptäckt misstaget och skickat ut personliga mejl åt, antar jag, alla som bokat, ansåg jag inte att det fanns särskilt mycket att förlora. Särskilt inte eftersom bekräftelsen var tydlig vad gäller rumstyp och pris. Nordic Choice höll med om detta.
 

agehall

Medlem
Fel. Det är alltid en stor risk att ringa. I det här fallet är ju priset typ 1/5 av vad det borde vara för ett vanligt rum i Stockholm. Chansen är rätt stor att någon dator gjort utskicken och att ingen är medveten om att ni betalat på tok för lite.

I just det här fallet lönade det sig att ringa, men hade du ringt ett flygbolag så hade det troligen fått motsatt effekt. Regeln är fortfarande ring ALDRIG.
 
Toppen