Cristoffer Cedergren
Medlem
Alla poäng på SJ Prio är väl nivågrundande?
Fick också 1000 men inte nivå.SJ börjar bli som SAS, konsekvent inkonsekvent. Jag fick detta automatiskt. Sorry @palmen.
Visa bifogad bild 163926
Några byta avgångar från billig till dyrare och man är hemma.Blev att köpa en extra resa, hade ett presentkort från tidigare SJ strul samt att jag fick en 2x poäng för jag var nära status. Total insats 65 kronor, samt att någon fick seat block på tåget.
Nu är man sån där Prio Premium. Blir många morotsstavar i loungen för att få igen denna investering.
Absolut, det är en del i kalkylen de få ggr jag åker privat, samt när det uppstår problem.Några byta avgångar från billig till dyrare och man är hemma.
Så är det. Tidigast dagen innan avgång (från midnatt den dagen), kan man omboka i appen, online eller genom kundservice. Det gäller oavsett biljett typ. Såklart egentligen främst värd på icke-ombokningsbara biljetter. Det måste finnas plats till försäljning, du måste göra bytet innan din originalavgång (inte missa tåget och boka om). Ombokning till snabbtåg funkar endast om du hade snabbtågbiljett. Du kan inte boka om intercity/regionalbiljett till snabbtåg men inom samma kategori går bra.Jag har precis blivit Premium/Svart för första gången, nån som orkar förklara hur det här med byte av avgång funkar? Om jag tolkar en del skrivningar här i tråden rätt kan man byta avgång utan att betala mellanskillnaden mellan de olika biljettpriserna? Fattar jag rätt, för det låter ju väldigt generöst?