Senaste nytt

Miles & More Segment Run Tråd

Jag kommer att uppnå 4 av de 6 erforderliga segmenten i samband med att jag och frugan åker till Milano för att se Formel 1 om några veckor.

Hade som tur var bokat SAS Plus Pro, så kunde boka av och istället boka ARN-VIE -MXP med OS och MXP-FRA-ARN med LH för ca 4 500 kr/pers I P klass (Business). Saknas nu 2 st segment.

Någon som vill rekommendera någon destination som man enkelt når ToR med kort restid? Tänker att FRA, VID och ZRH blir väl fantasilösa? Gärna något ställe där man har enkel och nära till en trevlig stad där man kan någon pilsner och schnitzel i väntan på lämpligt returflyg?

Berlin med Eurowings eller Bryssel (ersätt schnitzeln med musslor) med Brussels.

Alla resmål utom de tre och Warszawa innebär kraftigt ökad restid och svårare att få ihop en enkel tur och retur. Vill du ha schnitzel dessutom...

EDIT: Ja, Berlin är såklart likadant men jag tänkte inte på Eurowings. Poängen var fortfarande att byten gör det krångligare. Vill du ha en okomplicerad tur eller ett spännande resmål?

Hur är det med Hamburg? Gillar staden, bra lokaltrafik mellan flygplats och centrum, och har garanterat nåt att se och göra. Osäker dock hur det är med flygtiderna, om det kräver övernattning för att det ska bli rimligt.

Speciellt för flygnördar…
IMG_3722.jpeg

Jag kommer att uppnå 4 av de 6 erforderliga segmenten i samband med att jag och frugan åker till Milano för att se Formel 1 om några veckor.

Hade som tur var bokat SAS Plus Pro, så kunde boka av och istället boka ARN-VIE -MXP med OS och MXP-FRA-ARN med LH för ca 4 500 kr/pers I P klass (Business). Saknas nu 2 st segment.

Någon som vill rekommendera någon destination som man enkelt når ToR med kort restid? Tänker att FRA, VID och ZRH blir väl fantasilösa? Gärna något ställe där man har enkel och nära till en trevlig stad där man kan någon pilsner och schnitzel i väntan på lämpligt returflyg?
Bryssel finns från 2800 tor i Business över helger. Personligen så skulle jag sen ta tåget till Brygge för trevlig stad, men Bryssel kan leverera mycket annat också beroende på vad man vill ha.

Bryssel finns från 2800 tor i Business över helger. Personligen så skulle jag sen ta tåget till Brygge för trevlig stad, men Bryssel kan leverera mycket annat också beroende på vad man vill ha.

Har tyvärr varit i Brygge och Bryssel relativt nyligen…
Men DUS kanske?

ToR ARN-DUS med EW kan bli billigt. Möjligen om LOT har något billigt till Polen. HAM är också en rätt billig flygplats. Svårt att hitta kortare resor än så om man utgår från ARN.

Gillar man riktig öl (;)) så ligger Erding 10 km från MUC (går direktbussar).

Idag blev höstens Senator-Run bokad!
Själva LH bokningen börjar på Arlanda, och slutar på Landvetter, för att matcha mina positioneringsflyg bokade som SAS Awards.

Kostnader
Positioneringsflyg LLA-ARN, GOT-LLA = 10,000p + 426 SEK
Senator-Run bokad direkt på lufthansa.com = 2,291 SEK
Övernattning Ancona = 900/2 = 450 SEK

Routing
LLA-ARN - SAS (Plus) - Positionering
-------------------------------------------------------------
ARN-FRA - Lufthansa (Economy Light) - Segment 1
FRA-MUC - Lufthansa (Economy Light) - Segment 2
MUC-AOI - Air Dolomiti (Economy Light) - Segment 3
Lunch och middag med trevligt sällskap samt en natts sömn.
AOI-MUC - Air Dolomiti (Economy Light) - Segment 4
MUC-FRA - Lufthansa (Economy Light) - Segment 5
FRA-GOT - Lufthansa - (Economy Light) - Segment 6
GOT-LLA - -SS (Plus) - Positionering

Se detaljer om resan här: https://awardplanner.se/sharemytrip/?code=1fN5d30389diFi8yAs12I94G3

Visa bifogad bild 153765
Bra tips med Ancona. Är man riktigt hardcore kan man från Göteborg få in 6 segment under 24 timmar för 2335 kr. Avg GOT 14.45, Ank GOT 14.00 dagen därpå. Datum 9-10 oktober. Nackdelen är väl att natten blir kort i Ancona, 6,5 timme.

ToR ARN-DUS med EW kan bli billigt. Möjligen om LOT har något billigt till Polen. HAM är också en rätt billig flygplats. Svårt att hitta kortare resor än så om man utgår från ARN.

Gillar man riktig öl (;)) så ligger Erding 10 km från MUC (går direktbussar).

Om jag har sett rätt så finns det direktflyg till DUS men inte HAM fr ARN?

Finns det något trevligt i DUS eller är det tåget direkt till Köln Hbf som gäller)… behöver bara 2 segment men vill ha en trevligare väntan än att holka i någon lounge…

Om jag har sett rätt så finns det direktflyg till DUS men inte HAM fr ARN?

Finns det något trevligt i DUS eller är det tåget direkt till Köln Hbf som gäller)… behöver bara 2 segment men vill ha en trevligare väntan än att holka i någon lounge…
Eurowings flyger direkt ARN/HAM?

Toppen