Senaste nytt

Miles & More Segment Run Tråd

Finns det något trevligt i DUS eller är det tåget direkt till Köln Hbf som gäller)… behöver bara 2 segment men vill ha en trevligare väntan än att holka i någon lounge…

Mycket kinesisk mat.

Schwebebahn i Wuppertal, 1h från flygplatsen med S-Bahn

Altbier: wikipedia listar 7 ställen

Mycket kinesisk mat.

Schwebebahn i Wuppertal, 1h från flygplatsen med S-Bahn

Altbier: wikipedia listar 7 ställen
Utökar frågan. Jag kommer förmodligen boka en morgonflyg till DUS och hem på em. Kommer behöva jobba dock.

Finns det bra platser i loungen i DUS? Eller annat rekommendation angående arbetsplats för en dag där?

Utökar frågan. Jag kommer förmodligen boka en morgonflyg till DUS och hem på em. Kommer behöva jobba dock.

Finns det bra platser i loungen i DUS? Eller annat rekommendation angående arbetsplats för en dag där?

Satt där ca 6hx2. Min uppfattning är att LHs senator lounges har rätt hög lägsta standard men det var inget revolutionerande. Helt OK med plats, lite trångt under kortare stunder men fanns alltid något ledigt. Klassisk avlång lounge. Inga riktigt bra kontorsplatser (lik vid ljusrummet på SAS guld CPH), om det är det du söker. Äggröra och bacon till frukost, något trevligare än havregrynsgröten på SAS guld ARN. God lunch. Bra öl. Satt och jobbade större delen av tiden.

Flyger man EW (standard, ej basic??) kommer man in på Senator loungen om man har Senator status.

Har en resa planerad till MUC och skulle gärna vilja få till dubbla mellanlandningar både dit och hem. Söker jag på google flights så är det flighter med en mellanlandning som dyker upp. Finns det något annat tips för att söka med dubbla mellanlandningar eller bör man boka detta som två separata resor?

Har en resa planerad till MUC och skulle gärna vilja få till dubbla mellanlandningar både dit och hem. Söker jag på google flights så är det flighter med en mellanlandning som dyker upp. Finns det något annat tips för att söka med dubbla mellanlandningar eller bör man boka detta som två separata resor?
Dubbla mellanlandningar får du i stort sett bara om du inte reser till en hub. Då Munchen är en hub så blir det med andra ord svårt.

Du kan ju titta i expertflyer på din resa och titta routing regler om någon fare tillåter dubbla mellanlandningar.

Finns regler som tillåter på billigaste LX (Swiss) fare:

Results from https://www.ExpertFlyer.com
Kod:
Fare Routing Search:
Departing ARN on 24/08/15 for MUC
Fare basis code KEUCLST4
Flying LX
Routing via Eastern Hemisphere

V FARE BASIS     BK    FARE   TRAVEL-TICKET AP  MINMAX  RTG
  1   KEUCLST4       K R   205.00     ----      -/ /12M EH01
PASSENGER TYPE-ADT                 AUTO PRICE-YES              
FROM-STO TO-MUC    CXR-LX    TVL-15AUG24  RULE-ZCEU IPREURP/21
FARE BASIS-KEUCLST4          SPECIAL FARE  DIS-E   VENDOR-ATP
FARE TYPE-XPB      RT-SUPER/SPECIAL INSTANT PURCHASE
SEK     2147  5000  E01AUG24 D-INFINITY   FC-KEUCLST4  FN-     
SYSTEM DATES - CREATED 31JUL24/0514  EXPIRES INFINITY

PUBLISHED RTG STO-MUC/LX5000/TAR-EURG    EF-01AUG24 DIS-INDEF

/WITHIN THE EASTERN HEMISPHERE/
MAP CONSTRUCTED LEFT TO RIGHT AND RIGHT TO LEFT
 1. STO-SK-TOS/STO/OSL/HAM/HAJ/GOT/CPH/BLL/BGO/BER-LX-MUC
 2. STO-EW-HAM/DUS/BER-LX-MUC
 3. STO-SK-TOS/STO/OSL/HAM/HAJ/GOT/CPH/BLL/BGO/BER-LX-ZRH/VIE/
    MUC/GVA/FRA/BRU-LX-MUC
 4. STO-EW-HAM/DUS/BER-LX-ZRH/VIE/MUC/GVA/FRA/BRU-LX-MUC
 5. STO-SK-TOS/STO/OSL/HAM/HAJ/GOT/CPH/BLL/BGO/BER-LX-ZRH/VIE/
    MUC/GVA/FRA/BRU-LX-ZRH/VIE/MUC/GVA/FRA/BRU-LX-MUC
 6. STO-EW-HAM/DUS/BER-LX-ZRH/VIE/MUC/GVA/FRA/BRU-LX-ZRH/VIE/
    MUC/GVA/FRA/BRU-LX-MUC
 7. STO-LX-ZRH/VIE/MUC/GVA/FRA/BRU-LX-ZRH/VIE/MUC/GVA/FRA/BRU-
    LX-MUC
 8. STO-LX-ZRH/VIE/MUC/GVA/FRA/BRU-LX-MUC
 9. STO-LX-MUC
.

Varning bara för billiga Swiss-fares. Bokningsklasserna I, O, R, X ger inget till M&M. Jag verkar ha råkat ut för det. Får inte igenom en claim efter IT-strulet 19 juli. M&M hänvisar till att det var bokat i en bokningsklass som inte ger poäng. Har dock inte lyckats få fram vilken exakt bokningsklass jag bokat i, bara att det var Economy Light.

Toppen