Senaste nytt

Miles & More Segment Run Tråd

Man måste veta bokningsklass i deras kalkylator, väl?
Man kan inte se den någonstans i bokningsflödet så vitt jag vet (happy to be proven wrong)

Man bokar först biljetten, väntar på bekräftelsen. Där finns en länk till "Begär kvitto" och där kan man beställa att få e-biljtten skickad. När man väl har den ka man se vilken bucket man är i

Man kan inte se den någonstans i bokningsflödet så vitt jag vet (happy to be proven wrong)

Man bokar först biljetten, väntar på bekräftelsen. Där finns en länk till "Begär kvitto" och där kan man beställa att få e-biljtten skickad. När man väl har den ka man se vilken bucket man är i
När jag kollade min MR (gjorde det efter köpet)fick jag lägga in pris, segment, flygbolag och bokningsklassen. Några specifika bokstäver enl tidigare inlägg behövdes inte. Med bokningsklass menar jag Economy light i mitt fall.

Japp så gör man enklast efter man bokat :)

Jag bad M&M kreditera den inställda flighten med Swiss, fick detta svar. Lutar åt att dom har fel.
1e1e3eab55abeacd6c86f4eb73e481ff.jpg
Uppföljning, fick svar idag att dom gjort fel och att poängen för de inställda flygen ska komma om ett par dagar. Märklig story detta. Som vanligt är läxan att "kundtjänst har inte alltid rätt".

Toppen