Senaste nytt

Miles & More Segment Run Tråd

Höstens bravader bokade!

16-17 november blir det Ancona tack vare tips och inspiration från några andra eminenta medlemmar här (tack @Mattias Holmén, @Rebel och @caberg). Bockar även av San Marino från Europas att-besöka-lista.

Lördag 16 november
ARN - FRA LH809
FRA - MUC LH104
MUC - AOI EN8302

Söndag 17 november
AOI - MUC EN8303
MUC - FRA LH117
FRA - ARN LH808

Total flygkostnad? 2265 kr.

Total kostnad hyrbil + boende? 2100 kr

Total upplevelsevärde? Ovärderligt.

Hotell? Trivago.
Tack för att du typ är den enda som delat datum och pris. Blir lixom lite enklare att leta då.

Jag har sökt och självklart hittat en hel del alternativ, men det är resor på oftast 12h GOT-MUC-FRA-XX och liknande varianter. Då jag är tvingad till utresa fredag och hem söndag då vi gärna gör en weekendresa av det hela så fattar jag också att de mest attraktiva priserna är utom räckvidd för mig.
Efterfrågade som sagt var lite tips och har självklart redan läst igenom tråden och titta på de vanligaste alternativen som finns med här som jag kanske hade missat, men jag fortsätter att söka själv.

Men grattis till en lyckad bokning och önskar dig en fantastiska resa till ett väldigt bra pris! :)
Kolla LUX som destination, jag hittade 5 ben för drygt 2000.
Sen har jag lite extra tid så köpte LUX-FRA-QPP (Berlin) för €85 där första ben är flyg så blir det 6 segment. Åker aldrig till Berlin men tar tåget tillbaka från FRA till min kompis i LUX för ytterligare €25.

En variant kan vara, beroende på vad ger lägsta priset:
GOT - X X? - LUX
BER - X X? - GOT

Separat: LUX-FRA-QPP

Kanske finns andra tågdestination också från FRA.

Min resa är om en månad 14-16/9

Har testat många tips här i tråden, men då jag utgår ifrån GOT så får jag inte till någon vettig resa med två mellanlandningar per sträcka.

Är inne på Dublin, men dels så blir det inte så värst billigt och dessutom så är hotellpriserna inte riktigt på min sida då jag är hänvisad till några få fre-sön denna höst.

Så efterlyser om det är någon annan som har lyckats boka in något vettigt för att få ihop de 6 segmenten med utgångspunkt från Göteborg?

Hittar väldigt många med en mellanlandning, men vill helst inte offta två helger då hösten är extremt uppbokad som det är redan.

Tack på förhand!
Vi har bokat Verona med två stop för 2275. Det är från Göteborg i oktober 5-8

Kolla LUX som destination, jag hittade 5 ben för drygt 2000.
Sen har jag lite extra tid så köpte LUX-FRA-QPP (Berlin) för €85 där första ben är flyg så blir det 6 segment. Åker aldrig till Berlin men tar tåget tillbaka från FRA till min kompis i LUX för ytterligare €25.

En variant kan vara, beroende på vad ger lägsta priset:
GOT - X X? - LUX
BER - X X? - GOT

Separat: LUX-FRA-QPP

Kanske finns andra tågdestination också från FRA.

Min resa är om en månad 14-16/9
Bara du vet om att tåg inte ger segment till denna challenge.

Vi har bokat Verona med två stop för 2275. Det är från Göteborg i oktober 5-8
Villa bara dubbelkolla, men det är flygtider på ca 10,5h som gäller då GOT-FRA-MUC-VRN?

Hittade en avgång nu, som bara tog 6h15 min, men då var priset närmare 40k. :oops: Ska leta och laborera lite med olika datum och se vad jag kan få fram. Verona har vi varit i och det är en trevlig stad.

Hade planer på weekend i Paris sista veckan i oktober. GOT-FRA-CDG, CDG--MUC-FRA-GOT blev ca 2 300 med LH men kunde inte få till ett extra ben på utresan :( Får se om jag kan laborera lite till.

För er som inte har tid eller tillfälle att åka över helgen med ett nattstopp kan jag rekommendera Klagenfurt (KLU) om ni utgår från Stockholm-Arlanda en vardag.

ARN-FRA-VIE-KLU-VIE-FRA-ARN.
1723928574380.png

Det tar 15:55 minuter och prisar på cirka 3.500 SEK. VIE-KLU-VIE trafikeras av kändisar*. Resan hittad via Google Flights men då Lufthansa inte vill prissätta behöver bokning ske med resebyrå, nedanstående exempel via Travellink. Att boka med resebyrå är vad det är men priset är gynnsamt. Se följande exempel för november:
1723928635055.png

* Kändisar =
1723928591901.png

Möjligheten finns redan tidigare under hösten, jag åker tidigare i oktober via FRA/MUC. Bokningen gjordes via MartiGO på länk från Google flights och bokningsnumret går att lägga till i Lufthansas app direkt.

Last edited:
Villa bara dubbelkolla, men det är flygtider på ca 10,5h som gäller då GOT-FRA-MUC-VRN?

Hittade en avgång nu, som bara tog 6h15 min, men då var priset närmare 40k. :oops: Ska leta och laborera lite med olika datum och se vad jag kan få fram. Verona har vi varit i och det är en trevlig stad.
Vi har 5:55 dit och 7:30 hem I vår bokning

Toppen