Senaste nytt

Milagerun med öl till SFO

mischadee

Medlem
Tack för rapporten. Jag är i San Francisco nu och ska med sk936 ikväll. Ni har inte koll på när check in öppnar? Verkar som om jag måste försöka uppgradera på flygplatsen då SAS inte verkar intresserade av mitt hyfsat höga bud på 37 500 poäng Plus till Business med Diamond booster. 3 lediga platser och 5 blockade.

Vill gärna maxa tid i Polaris eftersom sova är prio på planet.
 

ilon

Medlem
Tack för rapporten. Jag är i San Francisco nu och ska med sk936 ikväll. Ni har inte koll på när check in öppnar? Verkar som om jag måste försöka uppgradera på flygplatsen då SAS inte verkar intresserade av mitt hyfsat höga bud på 37 500 poäng Plus till Business med Diamond booster. 3 lediga platser och 5 blockade.

Vill gärna maxa tid i Polaris eftersom sova är prio på planet.
Om jag minns rätt är det 3h innan avgång.

Lycka till med uppgradering!
 

Remains

Medlem
Tack för rapporten. Jag är i San Francisco nu och ska med sk936 ikväll. Ni har inte koll på när check in öppnar? Verkar som om jag måste försöka uppgradera på flygplatsen då SAS inte verkar intresserade av mitt hyfsat höga bud på 37 500 poäng Plus till Business med Diamond booster. 3 lediga platser och 5 blockade.

Vill gärna maxa tid i Polaris eftersom sova är prio på planet.
Lär vara i samma situation om några veckor, har en plus biljett som jag gärna vill få uppgraderad. Har lyckats i gaten på LAX tidigare. Hur funkar det på SFO, gate, incheckning eller t.ex. transfer desk?
 

palmen

Moderator
Lär vara i samma situation om några veckor, har en plus biljett som jag gärna vill få uppgraderad. Har lyckats i gaten på LAX tidigare. Hur funkar det på SFO, gate, incheckning eller t.ex. transfer desk?
SAS har ingen transfer desk så det funkar inte.
Då checkin är det första du stöter på, fråga där. På outstation brukar uppgraderingar skötas vid checkin.
 

Piffsan

Medlem
Du frågar vid bagage drop (check-in) om det finns platser lediga, de ordnar uppgradering där. Vi flög därifrån förra helgen, längre kö i SAS Business + Plus än till Eco.
Det var oerhört smidigt att checka in och hämta tags på väskorna INNAN man köar för att lämna in dem. Var ute i god tid däremot (pga ev köer).
Skickar även med ett tips om att besöka Russian River Brewing Company på plats i Windsor. HH med USD 6/ draft beer i baren (drygt USD 8 att köpa med sig en flaska Pliny m.m)
 

Attachments

  • IMG_6953.jpeg
    IMG_6953.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 45
  • IMG_6952.jpeg
    IMG_6952.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 46
  • IMG_6949.jpeg
    IMG_6949.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 42
  • IMG_6951.jpeg
    IMG_6951.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 47

Gweilo_2

Medlem
Nu är det inte långt kvar, till mitt stora nöje (och @mha som sover stora förtret)!

Visa bifogad bild 147157

Fick dock precis påhälsning av CC och en vagn med snacks, ingen polarrulle kanske, men ändå lnågot!

Visa bifogad bild 147158

Dryck var det dock utan alkohol som serverades, hur tänker dom sig att man rimligtvis ska klara dig utan allt för många toalettbesök om man dricker massa drycker med vatten i?!

En fråga som alltid gäckar mig; varför tycker man det är okej med fötter på konsollen framför? Jag förstår att det är bekvämt, det skulle även jag tycka! ..men, jag tycker medpassagerares fötter passa bra på golvet, dock är jag kanske lite gammeldags här?

Visa bifogad bild 147159
Ett oskick, fattar inte hur man tänker !
 
Toppen