Senaste nytt

Milagerun med öl till SFO

Jag var i SF för några veckor sedan. Måste säga att det mesta har lyft sig, mot förra året (och ett par år innan dess). Pandemin tog verkligen hårt på stan, mycket som stängde, många som flyttade. Men nu var det som att glädjen och gnistan var tillbaka.

Mycket renare generellt, färre utsatta.
Ska bli intressant att se hur det är, då jag inte varit där förra året, men nära nog varje år under en längre tid.

Helt klart är dock att det gradvis blivit värre med utsatta människor som är direkt exponerade i stadsmiljön.

Själv är jag dumdristig nog att mer notera var jag bör hålla en låg profil kontra undvika områden.

Ska bli intressant att se hur det är, då jag inte varit där förra året, men nära nog varje år under en längre tid.

Helt klart är dock att det gradvis blivit värre med utsatta människor som är direkt exponerade i stadsmiljön.

Själv är jag dumdristig nog att mer notera var jag bör hålla en låg profil kontra undvika områden.
Återkom ju gärna hur illa det är då jag åker om en dryg månad och också skall bo vid Union Square.

Nu är det inte långt kvar, till mitt stora nöje (och @mha som sover stora förtret)!

P_20231027_213731.jpg

Fick dock precis påhälsning av CC och en vagn med snacks, ingen polarrulle kanske, men ändå lnågot!

P_20231027_214503.jpg

Dryck var det dock utan alkohol som serverades, hur tänker dom sig att man rimligtvis ska klara dig utan allt för många toalettbesök om man dricker massa drycker med vatten i?!

En fråga som alltid gäckar mig; varför tycker man det är okej med fötter på konsollen framför? Jag förstår att det är bekvämt, det skulle även jag tycka! ..men, jag tycker medpassagerares fötter passa bra på golvet, dock är jag kanske lite gammeldags här?

P_20231027_212821.jpg

Äntligen så närmar vi oss åter igen bebodda platser!

Det var en lång mörk natt, men med alkoholens hjälp såg jag så slutligen ljuset bakom window blinden!

Jag tittar så slutligen ut, och vad ser jag?

Så många kullar, men ingen snö! Mitt brädåkarhjärta blöder!

P_20231028_014716.jpg

Får trösta mig med lite frukost (även om middag hade varit mer passande), och med en timme till landning är det dags att korka upp (hört från business), nu kör vi!

P_20231028_013842.jpg

Måste nog påstå att detta är den underligaste entry jag gjort i USA..

P_20231028_024851.jpg

Arlanda, kunde checka in i automat, inget ESTA efterfrågades.
Köpenhamn, fick stämpel på boarding card.
Immigration i SFO, ingen stämpel i passet, ingen scanning av fingeravtryck, inte visa ESTA.
Är jag och @mha illegala invandrare nu? Släpper dem ut oss igen?! :eek:

Nu BART in till stan för att hitta ett vattenhål, och någonstanns att äta!

Visa bifogad bild 147151

Tyvärr var uppkopplingen lite för dålig för bilder när vi flög in över Grönland, så det får ni nu istället :D

Visa bifogad bild 147154

Visa bifogad bild 147148

Visa bifogad bild 147150

Visa bifogad bild 147149

Visa bifogad bild 147152

Visa bifogad bild 147153

Då det nu var väldigt tort i strupen så tog jag en för laget å begav mig bakåt i kabinen i jakt på dryck! Framme vid bakre galley så träffade jag på vårat eminenta CC, som glatt frågade vilken sort jag ville ha när jag frågade om det fick bra att få mer vin. Lite pass över bristen på motstånd så svarade jag fromt att jag gärna ville ha vitt, och under tiden hon rotade I lådorna så trillade det även ner var vi satt , och hon frågade om även @mha ville ha mer. Givetvis!
ville jag alltså ha två totalt blev då motfrågan, och stursk som jag blivit av mina framgångar så sa jag lätt försynt att vi gärna ville ha två var!

Under tiden hon letar efter vitt vin å lådorna så frågar jag hennes kollega hur lång deras rotation är, och konstaterar glatt när jag får svaret att vi även flyger hem med dem på söndag :D

I ögonvrån får jag även syn på något som sällan undgår mitt öga, en flaska bubbel i botten på vagnen! Jag frågar så glatt om det även går för sig att få varsin bubbel, vilket hon med lite möda letar fram.

Visa bifogad bild 147155

Efter att ha blivit tillfrågad vad vi ska göra i San Francisco så kort tid (dricka öl), så får jag även lite förmaningar om att vara försiktig i, och en genomgång av vilka kvarter som tydligen är lite värre än andra, inte helt oväntat så är tex Union Square inte jättebra längre (det förfallet har jag dock sett under de senaste åren). Vilket också av en händelse råkar vara precis där vi bokat hotell. Kommer bli bra detta!

20A, over and out (for now)!
SAS Crew när den är som bäst! :)

Last edited:
Måste nog påstå att detta är den underligaste entry jag gjort i USA..

Visa bifogad bild 147175

Arlanda, kunde checka in i automat, inget ESTA efterfrågades.
Köpenhamn, fick stämpel på boarding card.
Immigration i SFO, ingen stämpel i passet, ingen scanning av fingeravtryck, inte visa ESTA.
Är jag och @mha illegala invandrare nu? Släpper dem ut oss igen?! :eek:

Nu BART in till stan för att hitta ett vattenhål, och någonstanns att äta!

Verkar som att de uppdaterat processen på SFO då. Det är det nya nu, med ansiktsigenkänning så de har plockat ut de som de vill prata med innan de kommit fram till kontrollen. Målet är automatiska grindar men än så länge säger lagen att man måste prata med en person.

Fast ESTA kan jag inte minnas att jag visat någonsin i immigrationen. Den finns ju i deras dator.

Toppen