Senaste nytt

Milagerun med öl till SFO

Qraze

Medlem
Måste nog påstå att detta är den underligaste entry jag gjort i USA..

Visa bifogad bild 147175

Arlanda, kunde checka in i automat, inget ESTA efterfrågades.
Köpenhamn, fick stämpel på boarding card.
Immigration i SFO, ingen stämpel i passet, ingen scanning av fingeravtryck, inte visa ESTA.
Är jag och @mha illegala invandrare nu? Släpper dem ut oss igen?! :eek:

Nu BART in till stan för att hitta ett vattenhål, och någonstanns att äta!
Samma upplevelse för oss i Miami i somras. Inga stämplar, ingen scanning och folk "plockades av" från kön före kontrollen.
Däremot fick ungarna som inte rest till staterna sedan 2019 scanning av fingeravtryck och fotografering men ingen stämpel i passet.
 

ilon

Medlem
Har nu tagit mig igenom snart 3 filmer, och betydligt fler små flaskor vitt vin, och äntligen blev det dags för frukost!

Då vi sitter på 20 AB så var jag första personen att få min bricka och bli tillfrågad vad jag ville dricka.
Jag svarar med ett straight face "gärna lite bubbel :)"

Flygvärdinnan blir lite perplex, och nästan stammar fram lite bubbelvatten?! Tänker en sekund och frågar sedan i lägre röst "vill du ha mousserande vin?!" Jag svarar glatt att "ja gärna, om det går bra!" Hon ser lätt villrådig ut och jag säger direkt att det såklart inte är någon brådska!

30 sekunder senare tar hon mitt glas från brickan, dyker förbi skynket till business och kommer strax ut med ett glas till mig. Jo man tackar! Ibland lönar det sig att vara trevlig (så gott det nu går efter att ha druckit öl en hel dag och vin en hel natt)!

P_20231030_065335.jpg
 

ilon

Medlem
P_20231030_085922.jpg


Nu är allt det spännande slut för denna gång, och här sitter vi på 1A och 1C ombord EI-SIY sista hoppet hem till ARN och dricker varsin Mikkeller Side Eyes, denna gången fanns det kvar även åt mig ;)

P_20231030_093801.jpg


Landade 20 minuter före utsatt tid, hoppas på att få komma av lite tidigare också.
 
Toppen