Det är nästan skandalöst att inte ha hittat planet efter så lång tid. Jag tittade på den senaste presskonferensen 11:15 idag och den gav ju inte så mycket. Det som förvånar mej är all den analys av radardata som militären säger ta så lång tid. Det skall kalibreras data, vilket säger att man har dålig koll på vad man sett på sina radar. För mej verkar det ju som dom aldrig identifierat MH370 på sin radar eftersom dom nu måste analysera sina gamla data. Detta tolkar jag som att dom inte vet vilket radareko som var MH370. Dessutom dementerade dom att planet skulle ha ändrat färdväg. Radiotrafiken verkar ju normal när flygplanet lämnas över från flygtrafikledningen i Malaysia till Vietnam, man tackar för sej och säger godnatt. Detta är normal fraselogi i kommunikationen när man övergår till ett nytt kontrollområde som ansvarar för flygningen.
Man vet således inte än idag var flygplanet försvann, jag blir i alla fall mörkrädd av detta.
Man vet således inte än idag var flygplanet försvann, jag blir i alla fall mörkrädd av detta.