Senaste nytt

MH370 från Malaysia Airlines med 239 passagerare saknas

Ni som är insatta i Flightradar24, hur vanligt är det att ett plan "tvärvänder" och drar åt motsatt håll i en enormt mycket högra hastighet än övriga plan?
 
Nu blir det konstigare och konstigare. AVHerald:

"On Mar 11th 2014 Malaysia's Air Force reported their primary radar data suggest, the aircraft may have turned west over the Gulf of Thailand at about 1000 meters/3000 feet below the original flight level and flown past the east coast near Khota Baru and the west coast of Malaysia near Kedah, the radar return was last seen at 02:40L near Pulau Perak in the Straits of Malacca, about 285nm westsouthwest of the last known (secondary) radar position."

Nu pratar vi alltså om andra sidan Malackahalvön.

Vad säger Thailand, då? De borde väl ha primärradar i de trakterna?

De färska uppgifterna gör nu gällande att MH370 senast noterades av Malaysisk militärradar (Butterworth, Penang) vid ön Pulau Perak. Uppgifterna går isär huruvida kärran passerat fastlandet på 3000 fot eller 3000 fot under urspringlig höjd.

Bränslet i kärran lär ha räckt till piratnästena på afrikas horn. Är det kanske där hon står?

Aviation Herald

Pratade just med en fd kollega i Umeå som är sportflygare och han var lika förbryllad som flera andra här på forumet att militärradar borde ha sett var kärran tog vägen, men att man inte verkar ha sagt allt man vet ännu:confused:
 
spekulationer är väl syret som håller igång ett sådant här forum ? Annars kan ju tråden stängas tills rapporten är klar om några år...

Nja, spekulationer är bland annat vad som håller igång denna tråd. Forumet businessclass.se "hålls igång" av teamet och ett stort antal människor som är intresserade av medvetet resande/premiumresande.
Flygtorget och flashback är annars bra tillhåll för vilda spekulationer, konspirationsteorier och annat.
 
Ni som är insatta i Flightradar24, hur vanligt är det att ett plan "tvärvänder" och drar åt motsatt håll i en enormt mycket högra hastighet än övriga plan?

När det gäller Flightradar 24 kan flygplanen göra massor av konstiga manövrar. Jag har sagt det tidigare, Flightradar är hobbysystem och en trevlig plats där man kan följa flygningar men man får inte jämföra det med ett flygledningssystem.
 
Nja, spekulationer är bland annat vad som håller igång denna tråd. Forumet businessclass.se "hålls igång" av teamet och ett stort antal människor som är intresserade av medvetet resande/premiumresande.
Flygtorget och flashback är annars bra tillhåll för vilda spekulationer, konspirationsteorier och annat.

Ett forum som detta är väl ändå till för att just resonera, diskutera och till viss del spekulera i resande. Att en sån här stor kärra går ned ställer många frågor bland oss som reser mycket. Likväl som jag inte vill följa något om SAS är det frivilligt att följa denna tråd om man nu tycker att denna tråd är ointressant.
 
Woman remembers cockpit fun with missing pilot

"Throughout the entire flight they were talking to us and they were actually smoking throughout the flight, which I don't think they're allowed to do," Ms Roos said.
"I know for the whole time they weren't facing the front of the plane and actually flying.


Minst sagt oroväckande om detta nu stämmer, vilket bilderna verkar tyda på....
 
Woman remembers cockpit fun with missing pilot

"Throughout the entire flight they were talking to us and they were actually smoking throughout the flight, which I don't think they're allowed to do," Ms Roos said.
"I know for the whole time they weren't facing the front of the plane and actually flying.


Minst sagt oroväckande om detta nu stämmer, vilket bilderna verkar tyda på....

Det mest skrämmande är väl att de rökade under hela flygningen enligt
tjejerna. I övrigt är det inget konstigt att kaptenen har släkt/vänner/kompisar
i cockpit.
 
Toppen