Senaste nytt

Matresa [Live]

fcx

Medlem
En stunds snurrande på stan för att titta på de ställen man inte besöker idag.

Här var det stängt:
DSC_2884.JPG

Lockande, men seriöst. Pepsi max???
DSC_2882.JPG

Social hamburgare i Finland? Tyder på dålig målgruppsanalys:
DSC_2886.JPG
 

fcx

Medlem
En liten promenad förbi Stockmann före lunchen, för att köpa på mig lite tjärtabletter. Av någon anledning är det svårt att få tag på hemma.

Så, nu äntligen lunchdags. Idag föll valet på en dubbelosthamburgare (utan marinerad gurka). Givetvis lika välsmakande som planerat.

DSC_2887.JPG

DSC_2889.JPG
 

fcx

Medlem
Nu är goda råd dyra!

När jag i lugn och ro packade ihop efter lunchen så kom jag i samspråk med en gentleman som berättade att de använder en annan typ av mjöl i brödet på restaurangerna i Estland än i Finland.

Nyfikenheten tog överhanden, så det blev bara att slänga sig på metron och vidare ut mot flygplatsen för att boka om hemresan och panikboka en biljett till Tallinn för att äta middag där.

DSC_2890.JPG
 

Tonton

Medlem
En liten promenad förbi Stockmann före lunchen, för att köpa på mig lite tjärtabletter. Av någon anledning är det svårt att få tag på hemma.

Så, nu äntligen lunchdags. Idag föll valet på en dubbelosthamburgare (utan marinerad gurka). Givetvis lika välsmakande som planerat.

Visa bifogad bild 133421

Visa bifogad bild 133420

Är du en sån som tar bort gurkan? Där försvann all trovärdighet som Burgarkonnässör :( mvh konservativ
 
Haha… Vad är det för fel på er folk? :D
Mina vänner skulle idiotförklara mig om jag sa att jag skulle flyga till Helsingfors för att äta en hamburgare… osv. eller än värre att flyga till Tokyo för att dom har godare gurka. :confused:
Finns det ngn reserapport från den turen?
 

fcx

Medlem
Nu "landat" i Finnair non-Schengenloungen. Rätt fullt på flygplatsen i eftermiddagsrusningen. Bedömt drygt 500 pers före mig i kön till Security, men vilken skillnad mot tröttmössorna på Arlanda. Det var världens flöde genom de linjer som var öppna, och kön stod i princip aldrig stilla. Framför allt för att de som jobbade verkade veta vad de höll på med. Hit kan några från Arlanda åka på studiebesök.

19 minuter från pendeltåg till airside är helt OK. Pendeltåget från Helsingfors är ett bra restips. Går varje kvart, tar runt en halvtimme och kostar €4,10 (och då ingår transfer till lokaltrafiken).

Efter att ha lugnat nerverna med ett stort glas cola zero så blir nästa äventyr AY1023 till Tallinn. Boarding om 40 minuter.

DSC_2893.JPG
 

andreas

Medlem
Nu "landat" i Finnair non-Schengenloungen. Rätt fullt på flygplatsen i eftermiddagsrusningen. Bedömt drygt 500 pers före mig i kön till Security, men vilken skillnad mot tröttmössorna på Arlanda. Det var världens flöde genom de linjer som var öppna, och kön stod i princip aldrig stilla. Framför allt för att de som jobbade verkade veta vad de höll på med. Hit kan några från Arlanda åka på studiebesök.

Visa bifogad bild 133425

Inga problem att ta sig in i non-Schengen loungen?
 
Toppen