Senaste nytt

Matresa [Live]

fcx

Medlem
God morgon!

Vaknade extra tidigt denna söndagsmorgon och kände ett sug efter en riktigt flottig hamburgare, en sådan som man inte kan få tag i i Stockholm.

Nu är jag inte lika stor finsmakare som exempelvis @011430121 som en gång åkte till Tokyo eftersom gurkan på hamburgarna smakar bättre där. För egen del så föll valet istället på en mer närliggande finsk Hesburgare.

Så, nu sitter jag på expressen ut till Arlanda, och ska se om det finns biljetter kvar på morgonflyget till Helsingfors när jag kommer fram. Börjar redan bli lite hungrig...



DSC_2855.JPG

Följ med på resan så får vi se hur dagen artar sig.
 

fcx

Medlem
En ganska lugn morgon på Arlanda idag. Två pers före i kön till Security, men tog ett tag att komma igenom. De tre som jobbade i min linje lyckades med att alla lämna sin plats just när det var dem alla väntade på.

Avresa med Finnair idag, och med tanke på loungeutbudet då så måste man ju ha medhavd mat när man ska besöka Norsken T5. Herr Pontus verkar ha sparat in på de fina take away-påsarna.

DSC_2861.JPG

45 minuter till boarding.
 

pedantic

Medlem
Kul! Ska göra en liknade kortresa under hösten och funderar på lounge läget på vägen hem. Om du får möjlighet vore det kul att få en uppdatering från Plaza Premium lounge (via Amex Platinum). :)
 

fcx

Medlem
Finnair stod idag för sin klassiska servering. Rågräkbröd ser kanske lite ut som en hamburgare, men smakar absolut inte som en.

DSC_2868.JPG

(Tips i vardagen till er som firar räkmackans dag. Nästa gång, gör den på briochehamburgerbröd. Låter konstigt, men smakar oväntat bra.)
 

fcx

Medlem
Premiär för min del med ankomst i nya delen av terminalen i Helsingfors, tidigare har jag bara haft transfer här. Måste nog säga att det ser mer danskt än finskt ut. Pendeltåget gled in på perrongen samtidigt som jag gjorde det, nu ska vi se om det går att få lunch inne i stan.

DSC_2871.JPG
 
Toppen