Senaste nytt

Matresa [Live]

fcx

Medlem
Nästa uppdatering kommer nu ännu en gång från schengenloungen på HEL. Efter många timmars planlöst promenerade och en stegräknare som snart spårar ur var det dags för en kort paus:
DSC_2929.JPG

Jag ångrade inte ett ögonblick att jag gått och burit på en uppsättning ombyteskläder hela dagen efter den behandlingen.

Detta följs upp med en liten kvällsfika i en betydligt tystare och lugnare lounge än i eftermiddags.

DSC_2930.JPG

Nästa etapp är AY825 till Stockholm. Ordinarie avgångstid 23:45, men just nu planerad till 00:10. Så länge man håller sig till det borde jag hinna med sista expressen hem, annars blir det klart mycket käbbligare.
 

fcx

Medlem
Resan går från klarhet till klarhet. Nu utslängd från loungen fem minuter efter ordinarie stängningstid. Tydligen satt jag så långt bort att de inte såg mig tidigare (eller så saknar jag utstrålning och karisma).

Istället en väntan i gaten med andra förväntansfulla resenärer.

DSC_2931.JPG
 

fcx

Medlem
Boardad och klar på flyget. Alla ombord och sitter i sina stolar, förutom 4 pax som inte dykt upp än. Efter drygt fem minuters väntan så ger crew upp och stänger dörren. Vi drar utan dem verkar slutsatsen bli.

DSC_2932.JPG

En rad business idag, så sätet på rad två som jag valde vid checkin imorse var inte längre mitt.
 

fcx

Medlem
Touchdown på Arlanda 27 minuter innan sista tåget går.

Trevlig flygning som vanligt. Bra skumpa serveras ombord i lagom mängd. Eftersom jag är en planerande person så laddade jag upp med kattgodis i Tallinn till skumpan (istället för rågbrödet ombord).

DSC_2935.JPG

DSC_2935.JPG
 

fcx

Medlem
Resan är över först när den är över, och nu är den över.

DSC_2939.JPG

Hemma igen efter drygt 20 timmar på vift. Stegräknaren stannade på 34186 steg och 2264 kalorier.

En liten fotmassage och sedan sänggång. Tack till er som har följt mig på dagens resa. Kanske blir en sammanfattning imorgon.
 

Jannes

Medlem
Det kommer väl en utförlig rapport om hur Hesburgarna smakade och hur pommes var. Hur står de sig i jämförelse med alla andra hamburgerrestauranger? Jag verkar ju av någon anledning helt missat denna skapelse trots att jag veckopendlade till Finlad i nästan ett år.
Burgarna brukar hålla måttet, och är nog värt att pröva några olika. Men pommesen har jag alltid tyckt är värdelösa, slattriga och smaklösa. Dessutom är postmix-drycken ofta blaskig, väljer hellre nåt på flaska eller burk.
 

fcx

Medlem
Burgarna brukar hålla måttet, och är nog värt att pröva några olika. Men pommesen har jag alltid tyckt är värdelösa, slattriga och smaklösa. Dessutom är postmix-drycken ofta blaskig, väljer hellre nåt på flaska eller burk.
Jo, burgarna är relativt varierade och rätt "kladdiga". Pommesen klart mer degig och alltid med en bismak som om den friterats i samma olja som fiskburgarna (trots att de inte har fisk på menyn). Läsken alltid avslagen. Servicekänslan är rätt "finsk".
 
Toppen