Senaste nytt

Matresa [Live]

fcx

Medlem
Helsingfors-Tallinn. En av europas kortaste rutter. Flygtiden idag var strax under 20 minuter. Ingen servering ombord.

Automatiserat utrop ombord om munskyddskrav. Crew och passagerare såg lika förvånade ut.
DSC_2900.JPG


Linjen är vältäckt även med andra färdmedel. För inte så många år sedan kunde man flyga reguljärt med helikopter från city till city. Dessutom är det ett tiotal dagliga färjeavgångar mellan städerna. Sist jag åkte Tallink hade de fyra klasser ombord (economy, plus, business och suites).
 

fcx

Medlem
Efter ett kort besök på herrarnas med tillhörande efterkontroll är det dags att ta sig till city.
DSC_2902.JPG

Från flygplatsen går spårvagnslinje 4 var tionde minut. Tar 15-20 minuter, beroende på var man ska. Kostar €1.5 och enklast är att bara dra sitt Visa/Mastercard på läsaren längst fram i vagnen (de andra läsarna är för andra kort).

DSC_2904.JPG


En stund kvar till middagstid, får bli en stadspromenad så länge.
 

fcx

Medlem
En snabb spårvagnstur, halvsnabb security och sedan hissen upp mot loungen i Tallinn.

DSC_2923.JPG

Jag har inte besökt denna lounge sedan den hette Nordealoungen (eller var det SEB?), och det har inte hänt jättemycket sedan dess. Läsk och några olika sorters vin och sprit (inget speciellt). Små smörgåsar att äta. Nötter och kex att tugga på. En liten salladsbuffe. Lugnt och skönt och gott om plats. Efter två hamburgare idag behövs inte så mycket mer mat.

DSC_2926.JPG

Tydligen vann loungen pris som årets bästa tredjepartslounge 2017. Riktigt så bra är den inte idag, utan en helt genomsnittlig tredjepartslounge.
 

GOTBound

Medlem
En snabb spårvagnstur, halvsnabb security och sedan hissen upp mot loungen i Tallinn.

Visa bifogad bild 133446

Jag har inte besökt denna lounge sedan den hette Nordealoungen (eller var det SEB?), och det har inte hänt jättemycket sedan dess. Läsk och några olika sorters vin och sprit (inget speciellt). Små smörgåsar att äta. Nötter och kex att tugga på. En liten salladsbuffe. Lugnt och skönt och gott om plats. Efter två hamburgare idag behövs inte så mycket mer mat.

Visa bifogad bild 133448

Tydligen vann loungen pris som årets bästa tredjepartslounge 2017. Riktigt så bra är den inte idag, utan en helt genomsnittlig tredjepartslounge.
Möbleringen är väldigt märkligt i den loungen, även möblerna i sig ;).
 
Toppen