Senaste nytt

Malmö-Stockholm EBG intensivkvalificering

Då var det dags igen.

Det visade sig att det gick att klämma in mer än 6 flighter om dagen. Så jag gjorde det. Kära BC:are, i sann poängjägar anda kommer dagen att bestå utav 8 flighter. Alltså 4 st T&R.

Lite seg start på dagen med sjukdom. Hoppades in i det sista att jag skulle hinna bli frisk tills idag, men icke. Men men.. ej avbokningsbara biljetter är ej avbokningsbara och segmenten bara ska in!

Upp 04:00 för att hugga Flygbussen 04:55 från Malmö C. Enda människorna ombord är jag och chauffören (fattar inte hur Flygbussens linjer går runt??)

05:50 och in på "loungen" på MMX, i vanlig ordning juice och gröt toppat med det svartaste kaffet som fanns.

Malmö-Stockholm
SK130 A320
06:25-07:40

Sov i princip genom hela flighten, eller i alla fall försökte.

Stockholm-Malmö
SK105 A320
08:10-09:20

Riktigt ruggig tur, oerhört starka vindar och seatbelt signen på i vad som för den nödige kändes som evigheter. :mad: Resan avslutades med en symbolisk nick till crew som inte har någon aning om vad som väntade dem.

Malmö-Stockholm
SK106 A320
09:45-10:55

Snabbt in på toaletten och Café Loungen igen, denna gången för en syltkaka och ett glas mjölk. Ansiktetsuttrycket på purser när han hälsade mig välkommen för andra gången på mindre än 2 timmar sa allt. "Varför skulle någon??" Av ansiktsuttrycket att döma var han nog inte någon "riktig" poängjägare.

Nu lunch och lite streching innan nästa plan som avgår 14:30.

Bonus: På sista flighten drog purser till rejält med sång i kabinen. Mycket uppskattat.:)

Edit: Till mitt försvar så togs den sista bilden 05:50 halvt sovandes, halvt nysandes.

Fortsättning följer!

Attachments

• 20200109_072636.jpg
    20200109_072636.jpg
    15,1 KB · Visningar: 332
  • 20200109_055933.jpg
    20200109_055933.jpg
    66,2 KB · Visningar: 352
  • 20200109_053411.jpg
    20200109_053411.jpg
    28,6 KB · Visningar: 350
Då var det dags igen.

Det visade sig att det gick att klämma in mer än 6 flighter om dagen. Så jag gjorde det. Kära BC:are, i sann poängjägar anda kommer dagen att bestå utav 8 flighter. Alltså 4 st T&R.

Lite seg start på dagen med sjukdom. Hoppades in i det sista att jag skulle hinna bli frisk tills idag, men icke. Men men.. ej avbokningsbara biljetter är ej avbokningsbara och segmenten bara ska in!

Upp 04:00 för att hugga Flygbussen 04:55 från Malmö C. Enda människorna ombord är jag och chauffören (fattar inte hur Flygbussens linjer går runt??)

05:50 och in på "loungen" på MMX, i vanlig ordning juice och gröt toppat med det svartaste kaffet som fanns.

Malmö-Stockholm
SK130 A320

Stockholm-Malmö
SK105 A320

Riktigt ruggig tur, oerhört starka vindar och seatbelt signen på i vad som för den nödige kändes som evigheter. :mad: Resan avslutades med en symbolisk nick till crew som inte har någon aning om vad som väntade dem.

Malmö-Stockholm
SK106 A320

Snabbt in på toaletten och Café Loungen igen, denna gången för en syltkaka och ett glas mjölk. Ansiktetsuttrycket på purser när han hälsade mig välkommen för andra gången på mindre än 2 timmar sa allt. "Varför skulle någon??" Av ansiktsuttrycket att döma var han nog inte någon "riktig" poängjägare.

Bonus: På sista flighten drog purser till rejält med sång i kabinen. Mycket uppskattat.:)

Edit: Till mitt försvar så togs den sista bilden 05:50 halvt sovandes, halvt nysandes.

Fortsättning följer!
Spännande med tighta turns
Är det då 4 olika biljetter? Tänker att de kan väl inte tillåta ankomst 7:40 och avgång 8:10

Kör hårt!

Spännande med tighta turns
Är det då 4 olika biljetter? Tänker att de kan väl inte tillåta ankomst 7:40 och avgång 8:10

Kör hårt!

Om det finns någon som sitter på ett bättre sätt, skicka mig ett PM.

Haha detta låter helt vrickat (och det är det) men jag har kört såhär:

Malmö-Stockholm Enkel 06:25
Stockholm-Malmö T&R 08:10-16:05
Malmö-Stockholm Enkel 09:45
Stockholm-Malmö T&R 14:30-20:35
Stockholm-Malmö Enkel 17:50
Stockholm-Malmö Enkel 21:15

Det är knappt att jag själv förstår någonting. Förra gången körde jag bara enkelbiljetter då det alltid är vändande flyg i Malmö och byterna här i Stockholm är ganska luftiga. Varför då blanda in T&R i smeten? Jo, det sänker hela dagskostnaden med 100 kr. Galenskap? Ja.

Då var det dags igen.

Malmö-Stockholm
SK130 A320

Stockholm-Malmö
SK105 A320

Malmö-Stockholm
SK106 A320

Fortsättning följer!
Underbar underhållning det här. Ser fram mot fortsättningen!

Toppen